torsdag 18 juni 2009

Tre hammockar

Foto: Ulrika G Ottvall

Foto: Ulrika G Ottvall

Foto: Ulrika G Ottvall

Låt din gamla hammock komma till heders igen!
Hammocken med sitt stilla gung är en härlig plats i trädgården - om än inte alltid så vacker. Här har vi förvandlat tre hammockar i tre olika stilar. Vilken är din favorit? Den naturligt sköna i grönt, läckra loppisfyndet i rött eller den klassiskt blå?
Själv är jag en loppistjej och den roliga röda hammocken - som också är min - passar bäst här. Men det är ändå den lugna, gröna som tilltalar mig mest just nu. Där skulle jag gärna ligga och bläddra i trädgårdsböcker en eftermiddag :)

Vill du se hammockarna före förvandlingen så finns hela jobbet i Allers Trädgårds nya dubbelnummer.

20 kommentarer:

  1. Den översta utan tak tilltaler mig mest, naturen är finast på den bilden.
    Nu är det bara den värmande solen som saknas. :)

    SvaraRadera
  2. Har härliga minnen från barndomen då jag låg i hammocken hemma och läste serietidningar eller böcker :)
    Kan inte välja favorit, de är alla tre charmiga!

    Ha en fin midsommar, oavsett väder!

    SvaraRadera
  3. Det är faktiskt fint med hammock. det har fått lite av en revival, tror jag! Själv hade jag tänkt att hänga upp en på verandan... men för tillfället hänger där en hängstol istället. Lika skön och mysig!
    Ha nu en riktigt härlig midsommar och så får vi väl hoppas på lite mer sol och värme än vad vädret har att erbjuda idag!
    Kram Liv

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog valt den översta, men vit så klart. Själv skulle jag vilja ha Madicken hammock...en sådan där dubbel som man kan sitta mitt emot varandra i...Ha en toppen bra midsommar. Kram kram Hellen

    SvaraRadera
  5. Hej vilken fin blogg du har,ska läsa ikapp nu!

    Ha en fin helg
    Kram Gunilla från Singapore

    SvaraRadera
  6. Hallå där donande kvinna med superb smak! Vilket trevligt inlägg,och fina foton, för fy va gamla hammockar kan vara fula, detta är ju en toppenidé! Jag tänkte spontant att nummer två, den röda var finast, sen ser jag det är din egn också, lyckost! Hoppas du får gunga där lite till helgen!

    Ha en skön midsommar! Mari.

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för att ni kikar in här och lämnar era personliga, härliga kommentarer. Blir så himla glad!
    GLAD MIDSOMMAR
    KRAM /Pernilla

    SvaraRadera
  8. Urfina "gungsoffor"! Lite textilier, kuddar och filtar kan verkligen göra under! Hoppas att ni haft en fin midsommar! /Ida

    SvaraRadera
  9. Hammockstyling - mycket trevligt! Det känns som den gamla hederliga gungan kan bli riktigt snygg med rätt attribut!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!