torsdag 2 juli 2009

En korgstol i trädgården

Foto från Slettvoll

Jag jobbar just nu med att skriva text till en katalog om trädgårdsmöbler. Själv drömmer jag om en korgstol - ja, gärna flera - i trädgården.
Har satt ut två gamla trotjänare från Ikea för att väder och vind ska göra dem vackert grå i färgen. Men jag måste säga att de nya stolarna i konstrotting är förvillande lika åldrande skönheter, dessutom lär de tåla regn och rusk riktigt bra.
Företaget jag jobbar för kommer att presentera en liknande stol inför nästa säsong. Fick se den igår tillsammans med ett fantastiskt bord gjort av återvunnen teak från gamla hus i Indonesien. Vill ha!

Ska försöka komma ihåg att visa möblerna när katalogen kommit i tryck. Tills dess så håll till godo med inspirerande miljöer från Slettvoll

3 kommentarer:

  1. Vi har obehandlade teakmöbler, som blivit vackert silvergrå av väder och vind, på altanen. Jag bara älskar dem! Allt står så vackert mot det silvergrå, blommor, porslin och mat! Skulle gärna ha två rottingstolar i samma färg, bredvid matgruppen! Härligt att sitta där och softa med ett glas vin efter en god middag...
    Ha det härligt i värmen!

    SvaraRadera
  2. Va kul att du tittade in hos mig! :)
    Åå rottingmöbler är verkligen en favorit. Bra idé att ställa ut dem på "gråning". Själv är jag lite sugen nu på att prova att måla korgar från Ikea med järnvitriol och sen stämpla nåt på dom..
    Verkar kul att jobba mot företag och med kataloger!
    Ha en bra helg! Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. På vår udde!:
    Mmm, så vackert det låter. Jag kämpar fortfarande med mina teakmöbler. Än ser de bara ut som om jag glömt olja dem... De är liksom inte vackert silvergrå, men skam den som ger sig!
    Ut & njut i solen du också!
    Kram :)

    Kära Stina:
    Vilken smart idé med korgar & tryck! Rapportera på bloggen om du provar!

    Nu ska vi åka och bada!
    Kram :)

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!