fredag 31 juli 2009

Loppisfynd


Foto: Olof Abrahamsson

Visst är det otroligt vad man kan förvandla loppisfynd. Skåpet ovan var ett furufärgat gammalt badrumsskåp med trista luckor. Bara med vit färg blev det ett lyft. Så klädde jag insidan av skåpet med röd-vit-rutigt tyg. Har du en häftpistol till hands går det snabbt och lätt. Skåpluckorna sågades ur och med häftpistol - ett mycket användbart verktyg - fäste jag sedan kycklingnät i dörrarna. Som pricken över i blev det nya knoppar (från Indiska, tror jag...)

Imorgon ska yngste sonen och jag på gårdsauktion. Det är lycka! Läste i annonsen att det skulle finnas gamla kyrkbänkar... Får väl se vad man kommer hem med - det blir inte alltid som man tänkt sig.

6 kommentarer:

  1. Vad fint skåpet blev! Jag älskar loppisar och auktioner men det har tyvärr inte blivit några för min del i sommar! Hoppas du hittar många fina fynd och välkommen att följa min renovering!! Blev så glad för kommentaren!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Å tack..jag tror jag köper den iden direkt. Måste bara kolla om jag får bort glassfönstren. Lycka till med grillplats. (En sådan som du vore en dröm att få jobba med:-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Men oj så fint skåp! Perfekt pyssel för regniga dagar - får nog gå på skåpsjakt tror jag..... fint med tyget på insidan :) Kom just på att det finns ett gammalt skåp ï vår stuga vid havet.... som vi tröttnat på.... japp, nu vet jag vad jag skall göra! Tack för tipset :) Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  4. De ena läckra bilderna efter de andra, hur läckert blev inte detta skåp! Supertips!!! Mari.

    SvaraRadera
  5. Oj, ni gillar visst loppis ni också!
    Tack för alla goá hälsningar - blir så inspirerad av er.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. hjälp vilken härlig och fin blogg du har. man blir så inspirerad. jag har dock ett litet önskemål:större bilder. Antingen att de förstoras när man klickar på dem eller att de är större från början. Man vill så gärna se alla detaljerna på bilderna, och alla fina pyssel

    Mvh underbaraclara

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!