söndag 26 juli 2009

Mer lila

Foto: Ulrika G Ottvall

Kommer på mig själv med att ha fallit för de lila tonerna även i trädgården. Har ett hav av lavendel som sprider väldoft just nu. Dessutom har mina Rudbeckia 'Magnus' slagit ut. Det är en ny favorit i rabatten invid huset.
Sedan vi målade huset cremefärgat har växterna kommit till sin rätt på ett helt annat vis. Tänk att det gör så mycket med en ljus bas både ute och inne!

Ha en skön söndag! Vi ska äta nybakat bröd och fundera över vad vi ska göra av resten av dagen.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin rudbeckia. Har aldrig sett lila förut.

    SvaraRadera
  2. Tackar för en trevlig blogg med läckra bilder, inspiration och andra roligheter :) Kikar in hos dig var dag men är väl lite för lat *sorry* för att lämna en kommentar :) Men jag är en i statistiken :) Ha en fortsatt skön sommar :)

    SvaraRadera
  3. House ofJammi:
    Ja, visst är den fin. Tycker inte så mycket om den gula...
    Kul att du hittat till min blogg!
    /Pernilla

    Lotta:
    Hej! Tack själv! Såg att du varit gullig och länkat till mig :)
    Inte orkar man lämna kommentar alltid även om det är välkommet. Jag är så glad för alla som kikar in!
    Kram!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!