torsdag 30 juli 2009

Mitt utekök



Foto: Ulrika G Ottvall

Jag har ett utekök som jag är himla glad för. I ärlighetens namn används det inte så mycket som kök vid grillkvällar och så utan mer för blomsterpyssel. Det är här jag kladdar med jord, planterar om och diskar krukor. Men visst sköljs här potatis och grönsaker som kommer direkt från landet.
Köket är murat av lecablock (se nedersta bilden). Vi (läs: min man) grävde även avlopp. Vatten kopplar vi på med en enkel trädgårdsslang från uthuset. Måtten på köket anpassades efter den rostfria diskbänken från vårt gamla kök. Liknande är lätt att fynda på loppis. Lecablocken målades vita och sedan kompletterades med ett par enkla hyllplan i trä och en faluröd konsolhylla på uthusväggen.

Hela utekök jobbet har varit med i Allers Trädgård. Vill ni se fler bilder så kika in på min hemsida. Klicka på trädgård och välj bilden överst i mitten.
Trappan som syns i bild (mellersta bilden) går upp till mitt arbetsrum. Jag har hela ovanvåningen till ett av våra uthus alldeles för mig själv. Här kan jag sy, måla och stöka med mina projekt utan att behöva plocka undan :)

5 kommentarer:

  1. Hej hej!

    åå så fint utekök...vill oxå ha det men det får bli när altanen är klar.....

    Kram nilla

    SvaraRadera
  2. Men åh vad fint!!! Och va lyxigt med eget arbetsrum!!
    /Lisa

    SvaraRadera
  3. Himmel vilket vackert utekök du har, makalöst! Måste kika mera... och lavendelkakor, vackert foto, så goda de ser ut.... ja, visst, lila upplevs som en "svår" färg i inredningssammanhang för många men fasen va snyggt det är med ngn detalj i den färgen! Trevlig helg intill uteköket;) mari.

    SvaraRadera
  4. Pennyshouse: Lycka till med altanen! Och tack för att du kommenterar så flitigt hos mig :)

    Vi bor på landet: Tack, ja stort eget arbetsrum är lycka. Men så tog det några år innan vi kom till just det projektet...

    Guldkant på livet: Åh, tack. Ja, kan som sagt rekommendera lavendelkakorna. Fina foto kan jag svänga mig med tack vare duktiga proffs fotografer i min omgivning.
    Trevlig helg själv!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!