söndag 5 juli 2009

Sommar eller jul?


Det här med årstider stämmer inte alltid i mitt jobb. I morgon är det dags att styla julbilder till en katalog. Jag har varit ute och plockat gran, tall och enris :) Bästa blomsterbutiken har hjälpt mig att fixa juliga blomsterarrangemang och hos mamma - som har de grönaste fingrar jag vet - råkade amaryllisen i växthuset ha gått i blom mitt i sommaren! Så ja, det finns hopp för morgondagen.

På bilden ovan pågår plåtning till ett jobb för Allas. Det var mars månad och hög tid att få fram sommarstämning på torpet. Till vår fasa föll massor med snö natten före fotografering. Min snälla pappa ryckte ut och skottade rent runt torpet - sen fungerade snön som en gigantisk reflexskärm. Perfekt, tyckte fotografen. Kallt, tyckte stackars barfotamodellen som skulle sitta bland pelargoner på trappen och le...

Vill ni se jobbet från sommartorpet så kika in här. Klicka på Inredning och välj bilden med det vackra Green Gate porslinet.

3 kommentarer:

  1. Hahaha...ja du..visst har vi ett konstigt jobb?! Men så in i bängen kul!! :-) Att plåta jul i augusti, är ju något underligt..och att få tag på rätt sorts blommor...jaaa..kan vara ett hundgöra!:-) Men jag byter inte bort det ändå!! ;-)Lycka till med plåtningen!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det låter ju lite roligt! Men vi som läser inredningsreportage är ju tacksamma för att vi får läsa om jul på jul och om vår på våren så det är ju bra att ni förberett sedan länge! Nyfiken fråga: Hur långt innan utgivandet är en tidning, t ex Allt i Hemmet, klar?
    /Lisa

    SvaraRadera
  3. Anna: Håller med dej - det är ett otroligt roligt jobb! Är så glad att jag en gång vågade ta steget och testa det här :) Lycka till på sommarjobbet!

    Lisa: Jo, visst får man vara glad att allt publiceras när det ska :)
    Nu till din fråga: Tidningarna har lite olika pressläggning. Allas vill ha sitt material två månader före utgivning. A i H vet jag inte exakt, jag har bara sålt jobb som inte varit tidsbundna.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!