torsdag 6 augusti 2009

Äta ute under bar himmel

Foto: Ulrika G Ottvall
Styling: Pernilla Nilsson /dona produktion

Att äta ute är en av sommarens absoluta höjdpunkter. Helst under bar himmel. Och gärna mitt i naturen. Just den här bilden är speciell för mig. Den väcker så många minnen. När jag började som stylist var detta en av de första bilderna som kändes riktigt lyckad. Jag gillar känslan i bilden, blommorna (`montbresia´) som svävar i ett galler av pinnar över bordet och den rustika dukningen. Det är en sommarbild, men ändå med drag åt höst. Precis som nu. Fast de små killarna på bilden har hunnit bli stora tonåringar och själv har jag blivit både några rynkor och några erfarenheter rikare :)

Ut & njut i solen, vänner!
Klicka på bilden om ni vill se detaljerna bättre

5 kommentarer:

  1. Verkligen härlig stämning i bilden!
    Kul med krukbröden!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för kommentaren hos mig! Så fin bild, och vilket härligt yrke du har. Själv är jag trist kontorsarbetare... fast jag egentligen trivs med mitt jobb som analytiker (ekonom). Jag lägger upp dig på bloglovin, hoppas det är ok!
    /kristin

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ha hittat hit till din fina och inspirerande blogg!

    Härlig bild du bjuder på. Den har nästan en "sommarens sista dag"-känsla över sig. Och att man kan baka bröd i lerkrukor, det hade jag nästan glömt bort.

    En skön fortsättning på sommaren önskar jag dig!

    /Susanna - Balkonglådan

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för de fina raderna! Det gjorde mig riktigt glad!
    Bilden du visar är härlig, och visst dras man åt de där färgerna nu som brinner...
    Vi går ju mot höst och även om sommaren är underbar så är hösten VACKER! Det tycker jag är en tid då man verkligen njuter av naturen på ett mer vilsamt sätt...

    Ha det fint!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Strandviksvillan:
    Ja, visst är krukbröden är en kul idé. Kanske något för stundande kräftfester?
    Kram!

    Kristin:
    Klart jag gillar mitt jobb! Men det gör ju du också :)
    Du får gärna lägga upp mig på bloglovin.
    Kram!

    Balkonglådan:
    Välkommen till min blogg! Så roligt med nya bekantskaper.
    Ha en härlig helg på din balkong!
    Kram!

    Tulipa:
    Tack själv :)
    Det är härligt med alla årstider - var och en har sin charm.
    I helgen ska jag försöka njuta av sommarvärmen!
    Kram!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!