fredag 7 augusti 2009

Favoritprylar


Foto: Ulrika G Ottvall

Det här är mina favoritmuggar som används flitigt varje dag, vardag som fest. Det är en modern mugg men med ett blommigt, lite gammaldags mönster och härliga färger. Muggarna är från House Doctor, men flera år gamla. Jag har kört dem i diskmaskin och de är fortfarande lika fina.

Foto: Ulrika G Ottvall

En vacker disktrasa och en snygg diskborste gör trist jobb till en fröjd. Ställ i en liten zinkhink och du har allt snyggt samlat på diskbänken. Den rosa vaxduken med blommor som syns i bakgrunden är en annan färgstark favorit som plockas fram varje sommar. Vaxduken är inköpt på Notre Dame i Köpenhamn.

Foto: Ulrika G Ottvall

Luffarslöjd gillar jag. Den här smarta korgen är ett loppisfynd som används dagligen här hemma. Vi plockar in grönsaker från landet och sedan tar lillebror i familjen samma korg när det ska hämtas nyvärpta ägg i hönshuset.

Foto: Ulrika G Ottvall

Vattenkannor i zink har jag många av, stora och små, både ute och inne. Jag tror att den här kommer från Ikea. Det är köksfavoriten som alltid står lätt tillgänglig. I den här värmen gäller det att inte glömma bort att vattna :)

4 kommentarer:

  1. Jag gillar dina muggar jätte mycket..så fina..Jag gillar hela ditt sätt att styla och de produkter du väljer..Hittar massor av inspiration hos dig och tycker det är roligt att jag hittat till din blogg.Nu ska jag ut och klippa gräs..
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla,

    vad kul att du hittade till min blogg så att jag kunde hitta till din :) Jättefina saker du visar. Vilken absolut underbar bild det fanns längre ned med den fina dukningen och barnen!! Super :)

    Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara muggar!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Alla:
    Åh tack! Bloggvärlden är härlig. Nya vänner överallt :)
    Kram!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!