tisdag 18 augusti 2009

Första förband


Styling: Pernilla Nilsson / www.dona.nu

Jag faller gärna för små skåp när jag är på loppis. Det har ju ni som följt bloggen sett här. Vet inte riktigt varför. Kanske för att de är bra och ha, eller? Den här gången förvandlades det lilla furuskåpet till ett blänkande vitt ett litet apoteksskåp med plats för plåster och första förband.

Foto: Olof Abrahamsson
Styling: Pernilla Nilsson /
www.dona.nu

Egentligen har jag inte gjort så mycket vid det. Ett par strykningar med vit färg blev det såklart. Jag använder helst vattenbaserad färg. Är så himla kladdig av mig när jag målar. Här maskerade jag glasdörrarna med tejp för att slippa skrapa sen. De röda korsen som gör hela skåpet fixade jag supersnabbt med röd eltejp.


Såhär såg skåpet ut när jag hittade det på loppis. Trist, men rejält och fint i modellen. Det är det jag brukar titta efter. Allt annat går att fixa!
Eltejp i alla möjliga färger hittar du på bygg/el avdelningen i närmsta varuhus.

10 kommentarer:

  1. Vilken jättefin blogg du har! Hittade hit via Lotta/Fyra årstider, mitt liv på landet.

    Skåpet blev verkligen underbart.

    Mia

    SvaraRadera
  2. Vilken förändring. Kanonfint!
    Tänk vad mycket fint man kan göra med enkla medel.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Hej!

    oj vilken förvandling..inte klokt vad lite vit färg kan åstakomma....tackar för tipset & ideen..

    Kramizz nilla

    SvaraRadera
  4. Tack söta du för de orden...de värmer. kan bara säga det samma.
    Har lagt till dig på bloglovin så jag inte missar något. ;)
    kram Lina

    SvaraRadera
  5. Vilken bra idé!

    Läste att du ska hem till Lotta, din lyckost! Ja alltså, kul för både dig och henne :)
    Kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  6. Vilken förändring!!! Så vackert skåpet blev, och allt runtomkring, som sagt, snygg styling och foton, önskar ni bodde närmre mej: ) Mari.

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blogg du har!!! Jag hittade hit via Lotta Fyra Årstider. Jag länkar till dig så att jag hänger med på dina fina inlägg. Vilket spännande jobb du har, en riktig dröm!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  8. Å vilken fin blogg! Och vad fint du har!
    Hittade hit via fyra årstider.
    Lägger dig absolut till länklistan:)
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Alla:
    Kära vänner vad snälla ni är! Tack för allt beröm :)
    Min blogg är ju inte alls lika välarbetad som era...
    STOR KRAM till er!
    Och en extra till Lotta/fyra årstider som gett min blogg en extra knuff :)

    SvaraRadera
  10. Så jätte sött det blev ditt lilla skåp! Jag är ju sjuksköterska, kanske därför jag blir lite avis på ditt fina "Sjukskåp"!!!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!