fredag 21 augusti 2009

Gummistövlar på


Foto: Ulrika G Ottvall

I helgen åker gummistövlarna på. Jag hoppas kunna få några timmar i trädgården. Det är så avkopplande när man inte har någon tid att passa. Jag gillar hösten i trädgården. Den är mer kravlös än våren. Och i år är allt så grönt och vackert tack vare regnet.
Massor med äpplen faller från våra fruktträd - och vi som trott att de gamla träden gett upp. Längesen vi hade så mycket frukt. Äppelkaka måste det bli :)

Ha en härlig helg!

Bilden kommer från ett "trädgårds mode reportage" för vår lokaltidning Norra Skåne flera år tillbaka. Jag bara älskar gummistövlar. Mina nya favoriter är svarta med knyt hela vägen :)

8 kommentarer:

  1. Fin gummistövelbild! Ja, jag älskar också gummistövlar. Och hösten. Sommaren är ju förstås nummer ett men efter det kommer hösten på god tvåa, som du säger, allt lugnare ner sig, blir mindre kravlöst.....

    Tända ljus, ta på sig tjocka tröjor, gummistövlar, gå i skogen, dofta på naturen, laga god mat, mysa inne med ett glas rött....

    Ha en skön helg!!! Mari.

    SvaraRadera
  2. Mmm ja - du får det att låta ännu bättre!
    Lovar att ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för alla fina bilder di visar och äppelkaka - finns det något bättre?

    Jag drömmer om ett par ilse jacobsen-stövlar jag ;)

    SvaraRadera
  4. Lite emilkänsla, di istället för du.

    SvaraRadera
  5. Fin blogg! Har själv inte haft min blogg så länge så det är roligt att leta runt bland alla bloggar som finns, vilken kreativitet det finns hos många. Stövlarna ser sköna ut, fina också!
    Trevlig helg!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  6. Kul att du kikade in till mig = ). Jag håller helt med om IKEA-katalogen, det brukar vara SÅ kul att få öppna och titta på allt fint. Men i år, näää.... inte något kul. Spännande med MIO, den brukar jag få, men har inte fått den än, ser fram emot att få njuta med den i handen istället.

    Ha en skön helg!
    Kram L_L

    SvaraRadera
  7. Håller med dig..det är skönt på hösten ..mindre kravfyllt. Vi har en stor trädgård..men inga gamla äppleträd. Idag ska jag ut och plantera i stora krukor tills du kommer.
    Ha en skön dag! Är med förälskad i stövlar:-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Gillar också att påta i trädgården på hösten!

    Vi har nog samma "gummistövelsmak" du och jag för jag älskar mina svarta med vit snörning från Ilse Jacobsen!
    De börjar bli slitna så snart måste jag nog köpa ett par nya...
    De är i naturgummi och fodrade med ull så de är inte så super tåliga som sådana i plast.
    Man kan säga att de åldrats med värdighet!
    Kram

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!