torsdag 20 augusti 2009

Mio vs Ikea





Bilder från Mio

I går damp både Ikea och Mio katalogen ner i vår brevlåda :) Att få nya Ikea katalogen i sin hand är en högtidsstund för mig. Har kvar varenda katalog sedan jag flyttade hemifrån 1989...
Men, så besviken jag blev. Aha upplevesen som brukar komma uteblev helt. Säkert finns det guldkorn att hitta - som vanligt - men katalogen, nej den var inte någon höjdare.
Roligare var det att öppna Mio katalogen. Oj, vilka bilder. Kan inte se mig mätt. Så läcker styling! Det är effektfullt gjort men samtidgt vardagligt och med glimten i ögat. Jag gillar!
Konstigt för ska jag välja varuhus att handla i är jag mer Ikea än Mio...

Beställ din egen Mio katalog här

8 kommentarer:

  1. Hej Pernilla!
    Tack för din gulliga kommentar!

    Sommarkänslorna har jag släppt, även om jag givetvis vill ha sol i massor ett tag till. Men jag ser mest det vackra som hör sensommar/tidig höst till. Bara dras till det!
    Älskar denna årstid med rodnande bär och blad och sensommarblomorna är sååå vackra ..mmm...

    Vilken fiffig idè med skåpet! Jättefint!!

    Och IKEA katalogen kan jag inte döma för jag kikade bara i den i skummörkret igår kväll när jag väntade på att ladda ner bilder...
    Tyckte docka att omslaget var kul!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Fniss.... såg skymten av IKEA-katalogen häromdagen men så lade dottern beslag på den, så ännu har jag inte kikat i dem - men visst är det så, att när hösten närmar sig så blir det roligt att förnya inomhus :) Några av dina härliga ideér kan användas både inne och ute. Har du något bra tips på användning av ett gammal fönster? Gärna ett där några av rutorna är sönder ;) Ha det gott, 8`)

    SvaraRadera
  3. Jag blev också besviken! I år igen..
    Har man bytt folk som gör katalogen? Förr var den fylld av inspiration. Nu är det röriga bilder överfyllda av saker som man inte ser.
    Nä. Katalogen för bara 3-4 år sen var mycket bättre:)

    Mio är alltid inspirerande! Både katalog och live!
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Jag har inte sett Mio-katalogen men fick IKEA-katalogen förra veckan och blev lika besviken som du. Ingenting fångade mitt intresse! Mycket ovanligt. Måste beställa Mio-katalogen så att jag har något fint att titta på. Kramar från mig

    SvaraRadera
  5. Åh, va kul att det finns fler tokar än jag;-) Jag har kvar varenda IKEA-katalog sedan jag flyttade hemifrån 1999. Hihi...

    Jag har inte hunnit kolla i varken IKEA eller Mio än men jag har båda och det är huvudsaken!

    Va kul att du skall göra reportage hemma hos Lotta, jag har ju följt er båda ett tag nu!! Ha det bra och en riktigt skön helg önskar jag dig!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Jag har inte fått någon katalog..men jag handlar ganska ofta på Mio. Tycker de har massor av fint.

    Ha det gott!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Alla: Kul att höra era åsikter om Ikea/Mio!

    Lotta 8`):
    Här kommer några fönstertips till dig:
    Du kan använda fönstret till att göra skåpluckor. Sätt i kycklingnät om du inte vill glasa om.

    Gå till en glasmästare och få i spegelglas - en spegel gör sig fint både ute och inne. Särskilt spännande blir det i trädgården.

    Gillar du det ruffa så sätt bara ut ett vackert slitet fönster, luta mot en vägg och ställ några vackra krukor runtomkring.

    Själv har jag har sparat gamla fönster till ett växthusbygge någon gång i framtiden...

    Lycka till!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!