måndag 17 augusti 2009

Nummerplåt

Foto: Pernilla Nilsson /http://www.dona.nu/

Så fick jag då äntligen min nummerplåt. Det var himla lättfixat faktiskt. Gick av en händelse in i mina föräldrars gararage - och ja - där hängde två läckra nummerplåtar.

En pryder nu mina föräldrars hem (även om pappa var något tveksam) och en flyttar jag runt, runt hos oss. Än har jag inte kommit fram till var den tuffa skylten gör sig bäst. Roligast av allt är att det är min farfars gamla nummerplåt. Den lär ha suttit på hans Volvo Amazon. Kul!

Ha en härlig vecka, vänner!

Ser ni att det är min bild... Första här på bloggen faktiskt. Har ju att göra med så duktiga fotografer i mitt jobb att jag får lite prestationsångest. Men var lugna, det blir mest av deras bilder i fortsättningen också.

9 kommentarer:

  1. Hej Pernilla!

    Found your nice blog by a coincidence and I like your work very much! How did you become a stylist? Is it because of your passion or did you have any other (design) background?

    Have a nice day!
    Greetings from Austria
    Bine

    SvaraRadera
  2. Nämen - så klart du ska visa dina egna bilder här i bloggen! Den där är ju jättefin - ljus och med bra skärpa.
    Jag tycker det är lite lustigt att det blivit så inne med bilnummerskyltar (hör förstås ihop med bokstavs och ord-modet) men visst ska jag också försöka få tag i nån, till Storebrors rum. Tror han skulle gilla det :)

    Ha en bra vecka!
    ann-christine

    SvaraRadera
  3. Trendwlet:
    Thank you very much! This blog-vorld is amazing...
    Yes, it´s because of my passion, I don´t have any design education. I started almost ten years ago and now I live my dream. But I know its fragile so I take it year by year.

    Nice blog you have!
    /Pernilla

    StrandviksVillan:
    Tack - än så länge håller jag mej bara med en liten pocketkamera. Men men, man lär sig...
    Visst är det väl bokstavstrenden som fått oss att falla för nummerplåtar.
    Egentligen är det en hel del prylar som åtminstone jag aldrig trodde jag skulle gilla som jag nu trånar efter. Och ändå inbillar jag mig att jag har en personlig stil...
    Lycka till i din jakt på nummerplåt!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  4. Åh lyckans ost som hittar sådan fin skylt i garaget! Och nog håller du som fotograf du också tycker jag! :)

    TACK, TACK för din jättegulliga kommentar - gör mig riktigt varm o go i hela kroppen *ler stort*

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej hej!

    hihihihi...en sån hittade jag oxå för några dagar sen...är sååå gla i den.

    Självklart ska du fota själv oxå...jättefin bild!

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera
  6. Lilla huset på prärien:
    Det är jag som tackar :)
    Kram!

    Pennyshouse:
    Grattis, grattis! Ja, tänk vad man kan bli glad för en sådan liten pryl...
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Nu ska jag skriva om dig min vän...det ska bli så kul..men jag börjar få lite prestationsångest *ler'
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Hej, Bilden var jättefin, känn inte någon prestationsångest! Fin nummerplåt också :-)

    SvaraRadera
  9. Fyra årstider:
    Oj Lotta, nu är det ju du som gör mig nervös...
    Kram kram!

    Balkonglådan:
    Åh, tack! Nej, prestationsångesten får nog vara. Men vackra bilder vill jag försöka visa och då är mina fotograf vänner säkrare kort :)
    Kram!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!