torsdag 13 augusti 2009

Symaskinsbord


Har ni tänkt på att loppisfynd inte behöver vara så märkvärdiga för att bli lyckade. Något åtminstone jag borde göra när det känns som om alla fynd går mig förbi...
Förra året köpte jag ett gammalt symaskinsbord. Inget speciellt alls. Det finns massor med gamla symaskinsbord som väntar på att tas omhand. Nu är det en älskad favorit som pryder sin plats ute året om. Det står invid det gamla mjölkrummet på vårt stall. Här är putsen sådär slitet snygg att jag absolut inte vill göra vid. Älskar även det lilla skruttiga fönstret där det går att fylla upp med massor av lerkrukor.
dkjföaskdjf

Trampan nedtill på symaskinen kan användas som bokhylla för trädgårdsböcker. Eftersom mitt bord står ute är det lite opraktiskt att ha det såhär, bilden är stylad för ett loppisjobb som var med i Allas tidigare i vår. Men om jag hade haft bordet på en uteplats under tak hade jag absolut haft böcker där. Finns böckerna nära tillhands används de på ett annat vis.



Symaskinsbordet var från början brunt, men jag strök med ett par lager färg i en ljus, grå kulör. Betongskivan upptill känner ni kanske igen? Den är gjuten i en hemsnickrad form där vi lagt kvartsstav i botten för att få till den snygga kanten.

Jag har haft problem att få rätt avstånd mellan text och bild i mina inlägg. Såg att fler brottats med samma problem och fick många goda tips här. Tack På vår Udde!

9 kommentarer:

  1. Åh, vad fint! Jag är på jakt efter ett likadant underrede, tänkte ha det som planteringsbord eller avställningsyta vid grillen. Betongskivan på är ju verkligen pricken över i:t!

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du visar! Jag har ju oxå en gammal Singer som står ute på plantskolan och med en smal gammal betongplatta på. Snyggt och enkelt!
    HA det bäst!
    Liv

    SvaraRadera
  3. Hej!


    så fint!
    har oxå en maskin som väntar på att få bli omgjord..

    kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad fint det var med en gjuten platta på symaskinsbordet! Den grå färgen var så snygg till betongen också!

    Tack för alla fina idèer du bjuder på!
    Man blir onekligen suhen på att sätta igång med nåt...

    Trevlig helg! /Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Hej min van
    Saknar dig med..skickar en halsning fran ett soligt grekland
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Den där Olof kan verkligen fota och DU kan styla, så snyggt!!! Mari.

    SvaraRadera
  7. Jisses vad du stylar fint!! TACK för att du tog upp detta med rader som inte vill lyda, jag har bara tänkt att det är jag som gör fel...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Alla:
    Åh vad ni är många som lämnar en hälsning här!
    Blir så glad!
    Lycka till med era symaskinsbord allihopa!
    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt fint du gjort med bordet! Underredet med böckerna, krukorna och växterna och - ja alltihop.. Tack för all inspiration du ger genom din blogg!

    kram Susanna

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!