måndag 24 augusti 2009

Vackra tyger

Bild från Stoff & Stil

Ny vecka och nya utmaningar! Jag börjar med att botanisera bland tyger hos Stoff & Stil. Höstens katalog är ute nu och här finns så mycket vackert att välja mellan. Själv ska jag ha tyg till kuddar för ett jobb som ligger ett par veckor fram i tiden.
Så blir det till att förbereda för onsdagens "gröna" fotografering. Behöver ha klart en rad kreativa blomsteridéer och alla prylar till det. På fredag bär det av till Linköping och Lotta, som många av er känner väl via bloggen Fyra årstider/mitt liv på landet. Ska bli så roligt att träffa denna duktiga tjej :)

Inga gummistövlar på i helgen - vädret var ju helt underbart! Men några härliga timmar i trädgården blev det. Och en god äppelkaka. Frågan är bara vad jag gör av alla andra äpplen som faller i vår trädgård. Någon som har ett enkelt äppelchutney recept?

8 kommentarer:

  1. Ditt tygval kommer bli superbt!!

    ...och dagen hos Lotta kan inte bli annat än lyckat, hennes hem och dina talanger = fullträff! Mari.

    SvaraRadera
  2. Hjälp så sysugen jag blir nu!! Har redan ett stort lager med tyger hemma som väntar på att bli använda :)
    Du har verkligen ett drömjobb, det är då säkert!

    Ha det bäst!
    Kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  3. Guldkant på Livet:
    Tack för uppmuntrande ord :)

    StrandviksVilan:
    Jag är också en tygsamlare... Har ett jätteskåp fyllt med stuvar i alla färger :)
    Ja, får knipa mig i armen ibland.. Jag älskar mitt jobb!

    SvaraRadera
  4. Å vad det ska bli kul på fredag..ska väl maila dig min adress så att du hittar hit. Hoppas ni har gps för jag bor LÅNGT ut i skogen. På torsdag ska jag åka på lite inköp..ska sätta mig och planera vad vi ska ha..bara några grejer..men så kul.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Så kul det är att kika in här varje gång! Loppisskåpet blev ju så fint och vad kul med nummerplåtarna!
    Så roligt jobb du har!!! Vad kul att du ska träffa Fyra årstiders Lotta!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fyra årstider:
    Tycker jag också :)
    Jag är van, bor själv en bit ut på landet. Men vi ska nog hitta! Hörs!

    milla-andante:
    Tack, din hälsning värmer så! Tänker på dig. KRAM KRAM

    SvaraRadera
  7. Jag älskar stoff och stil! Har inte sett de nya tygerna ännu men de ser ju jätte fina ut de du har!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!