söndag 13 september 2009

Snabbsytt

.
Foto: Ulrika G Ottvall

Senaste veckan har jag suttit mycket vid symaskinen. Det är så kul när man väl kommer igång :) Jag är inget vidare om det ska till något avancerat, nej för egen del uppskattas genvägar och snabba resultat. Kuddar är min favorit. Då syr jag som ett örngott och slipper krångligheter med knappar och blixtlås. Roligast med hemsytt är att resultatet blir personligt.
Känner du dig som absolut novis vid symaskinen så prova att göra det här förklädet. Det är bara till att välja ut ut din favorit kökshandduk och sy på ett par bomullsband. Jag lovar - det är klart på fem minuter. Du behöver inte ens fålla kanterna. Både snyggt och praktiskt blir det ;) Jag använder ofta dessa små förkläden att torka kladdiga fingrar på när det stökas i köket.
fjöaskdjf
Vill skicka en stor, varm grattiskram till Ulrika som tagit bilden. Hon blev nyligen mamma till en liten kille. Ses snart!

6 kommentarer:

  1. Men vad smart..den iden ska jag nog fixa till någon gång. Hoppas allt är bra med dig..jag ser fram emot hösten.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. :) Vad roligt! Jag använder mig av kökshandduk som förkläde också men knyter morgonrocksbandet runt mig...aldrig tänkt "klart" tanken att faktiskt sy på ett permanent band! :D Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Åh du så smart! Ska sy en redan ikväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Detta var ett toppentips! Jag är helt handikappad bakom symaskinen, kan fålla, inte mer, så detta skulle nog passa mej, kanske ska offra ngn snygg handduk... ja, butiken nedan är verkligen lockade! Mari

    SvaraRadera
  5. Så gulligt förkläde!!!F år man köpa ;-).

    Hoppas att din höst är full av en massa roliga projekt som vi läsare kan följa här på din söta blogg.

    Kram från Inredningsfrun

    SvaraRadera
  6. Fyra årstider:
    Du som bakar och fixar så mycket i köket behöver ju förkläden :)
    Ps. Har snart bilder att visa dig...

    E.:
    Ha, ha :) Låter som du redan har ett fint förkläde!

    milla-andante:
    Så roligt när någon verkligen ska prova ens idé. Hoppas det blev bra!

    Nordingården:
    Det här förklädet fixar alla! Till och med att fålla blir överkurs här ;)

    Inredningsfrun:
    Oj, köpa?! Tyvärr har jag inte förklädet kvar.. Men jag lovar det är superenkelt.
    Jodå, en hel del kul är på gång i höst.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!