tisdag 15 september 2009

Glad i gult?

Styling: Pernilla Nilsson http://www.dona.nu/

Har ni också märkt att det smyger sig in allt mer färg i inredningen? Det syns ganska tydligt även i de svenska inredningsmagasinen. Själv gillar jag en vilsam bas av vitt eller grått. Då går det att ösa på med färg när man har lust. Och visst gör färg en glad. Det här skrivbordet är ett loppisfynd som målades knallgult till ett jobb. Skulle vara fint i ett barnrum, eller kanske som sminkbord till en tuff tonåring. Hos oss har det dock inte hittat någon plats.

På tal om färg så jobbar jag denna vecka med läckra pastellfärger. Det är två sommarjobb för nästa år - så gissa om jag är glad åt det vackra vädret! Var vid havet igår och plåtade ett jobb som gick i blått, turkost och lila. Imorgon inreds en friggebod med detaljer i gult, rosa och mintgrönt :)

13 kommentarer:

  1. Jag är inte jätteförtjust i gult, men på någon liten grej kan det göra mig jätteglad:)

    Såg en så fin stol i knallgul plast i en inredningstidninge för ett tag sedan, och den skulle vara kul om man hade rätt hus, rätt stil och rätt plats för den!

    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla!
    Nu har jag kollat in ditt tips angående "madrassen" att sätta hjul på, - det är så jag tänkt göra. Måste måla färdigt bokhyllorna först, men jag tror det kan bli bra!

    Jag tycker det är läckert med det knalliga, visst tröttnar man ganska fort, men har man bara någon enstaka målbar möbel så är det ju lätt att förändra. På IKEA igår så hade de inrett en del barn/tonårsrum med dessa starka färger som härliga accenter och jag tycker det är väldigt läckert att se på, men helst vitt som bas!

    Vilket trevligt jobb du verkar ha just nu...! Härligt!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Brunkullan:
    Visst är det kul när man kan inspireras av en enstaka bild eller möbel :)

    Tulipa:
    Förstår att du har mycket att göra! Så kul att följa allt på bloggen :)
    Ang. resårmadrasserna så har vi använt samma idé i barnens/tonåringarnas allrum. Här slänger de sig och spelar tv-spel och kollar film. Perfekt också när kompisar ska sova över.
    Ps. Tänk på att välja rejäla hjul. Vi köpte på Ikea, men det funkade ej så bra. Våra sängar gled bara iväg trots att hjulen var låsta.

    SvaraRadera
  4. Skulle vilja vara en fluga på din axel som får vara med och se allt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Men så fint! Ja, färg till en vit inredning är snyggt, kanske man skulle smyga in lite pastell till tjejerna, turkost och rosa, det är superfint. De inspirerar mycket med din blogg!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  6. Faktiskt så slog det mig i morse när jag kom ned från övervåningen, att vårt vardagsrum var ganska blekt och tråkigt! Mera färg tack!!
    Men inte gult... Har gula tapeter i köket och trivs inte alls med dom.

    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
    Kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  7. Hi!

    Like your colorful interior! The desk is so pretty! For whom do you make all those gorgeous pictures by the way?

    Have a nice day!
    ♥Bine♥

    SvaraRadera
  8. Kul att allt inte är vitt längre! Jag älskar gult och tycker det är jätte fint! Letar själv efter en möbel i gult eller nåt jag kan måla om.

    SvaraRadera
  9. Säger som Lotta vore kul att se i aktion.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  10. Jag baxnar över din styling och alla bilder... jag menar det verkligen, så otroligt läckert!!
    Ja det är underbart väder och jag förstår att du är extra tacksam över det!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Fyra årstider & Linruz:
    Hej små flugor! Ni får väl komma och praktisera en dag... Men jag lovar - bilder bedrar. Det är mycket stök runtomkring.

    Vita nyanser:
    Rosa och turkost gillar jag! Tjejigt och snyggt! Roligt att du blir inspirerad :)

    Strandviksvillan:
    Nej, gult är det nog inte så många som känner sig bekväma med. Till och med gula blommor ogillas av många...

    Love:
    Thank you :) This picture is made for a weekly magasin here in Sweden called "Allas". Take a look at www.allersforlag.se

    Elin:
    Lycka till i ditt letande! Håller tummarna för dig!

    milla-andante:
    Tack, dina ord värmer :)

    SvaraRadera
  12. Skrivbordet är härligt! Vill du göra dig av med dig så är jag mer än intresserad.

    Jag tror aldrig jag får nog av gult och jag väntar bara på att gult ska bli trendigt så där på riktigt. Vi har en hel del gula saker här hemma och det gör inget alls att det inte är trendigt men jag vill bara att folk sa se det fina i gult. Fina bilder som vanlig!

    SvaraRadera
  13. Anna:
    Kul att du gillar :) Ser ju hur läckert det är med gula, glada färgklickar hos dig.
    Skrivbordet skulle säkert få det bra där så jag har lagt ett mail till dig :)
    /Pernilla

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!