torsdag 3 september 2009

Hösten är här!

.

Styling: Pernilla Nilsson / www.dona.nu

Vilket höst-mys-väder det är idag - ja inomhus i alla fall. Regnet öser ner och vinden viner runt husknuten... Passar på att visa lite höstgardiner som fanns bland förra årets nyheter. Gjorde ett jobb för Allas, där dessa bilder fanns med.
Jag gillar bilder där saker plockas ur sitt sammanhang och placeras i naturen. Det blir ofta effektfullt. Tycker det gör gardinerna rättvisa, faktiskt. Den översta bilden är från en kohage (!) (Korna höll sig dock på behörigt avstånd) Och den nedre från vår trädgård där hinkvis med äpplen nu faller varje dag.
Inne hos oss finns inte mycket gardiner. En och annan hissgardin, men inte mycket mer. Fast nu när hösten är här längtar jag efter mer textil, det blir mysigare. Mmm, tjocka linnegardiner skulle jag vilja ha...

9 kommentarer:

  1. Så roliga jobb du har!
    Känner igen mig i gardinfunderingarna, inte alltid jag vill ha gardiner fastän jag egentligen är en tygälskare...
    Tack för de Mårbackatipsen och för tankarna du skickade! De värmde!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi, skrev samma sak idag - hösten har verkligen kommit till våra trakter nu! Men jag njöt av regnet idag - innemys!! :)
    Ha en skön helg!/Sofia

    SvaraRadera
  3. Blir så glad av dina bilder..då ser jag att mina säkerligen kommer bli lika fina.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Idag har det sannerligen varit höstrusk!
    Men det är lite mysigt...gillar ju hösten! Den är lite melonkolisk/vacker/tankeställande på nåt vis...

    Vilken härlig bild med gardinerna i vinden och ljuset igenom!

    Kul idè också med trädklädhängaren!

    trevlig fredag!
    Kram mariette

    SvaraRadera
  5. Hääärliga bilder...=)))
    Visst e de så att hösten e här...
    Har varit ledig idag o bara gått inne o goonat...såå himla mysigt att tända upp lite ljus o gå o pyssla med ditten o datten...
    Ha en fin fredagskväll...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra bilder du har staylat. Du är verkligen duktig! Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Väldigt stämmningsfulla foton grundat på ditt fina jobb förstås!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  8. Underbara höstlika bilder! Korna ville väl inte glädjas i förväg men ville säkert behålla de vackra gardinrena i sin hage: )

    Mari.

    SvaraRadera
  9. Ååå vilka fina bilder! Vad du är duktig!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!