lördag 26 september 2009

Inred på en helg

... Foto: Olof Abrahamsson
Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Drömmer du om en egen kreativ plats? Kolla in veckans nummer (40) av Allas där jag inrett en skräddarsydd syhörna med fin förvaring ....

Foto: Olof Abrahamsson
Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion


... och ett hemmakontor med ordning på prylarna. Massor med tips får du i tidningen. Det här är bara en liten tjuvkik...

TIPS 1 : Förvara trådrullarna i en gammal konserveringsburk i glas. Märk upp med en liten tag i zink, från Panduro.

TIPS 2: Med alla små saker snyggt samlade på en bricka blir intrycket enhetligt. Perfekt när du inte vill ha allt undanstoppat.

Trevlig helg!

8 kommentarer:

  1. Hej Pernilla!
    Första gången jag kikar in hos dig. Trevlig blogg du har med rolig inspiration och fina bilder. Hit kommer jag gärna tillbaka igen :)

    Ha det gott!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt med brickan och jag söker fler burkar till arbetsrummet, har en allaredan ;-)

    kram Mia

    SvaraRadera
  3. Så jättesnyggt!
    Än en gång: du har verkligen ett drömjobb! Ska ta och kolla det där reportaget :)

    Njut av helgen!
    A-C

    SvaraRadera
  4. Såg dina bilder av arbetsrum och syhörna i tidningen Allas - jättetjusigt

    SvaraRadera
  5. Den lilla smygtitten gjorde att jag absolut måste köpa tidningen! Mmmm...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Pernilla!
    Fina tips!!
    Min mamma hade plockat fram en massa tidningar som du var med i...kikade givetvis igenom det. Du är onekligen en RIKTIG idèspruta med en massa fina idèer!

    Trevlig helg!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  7. Hejsan hittade hit till din blogg när jag googlade på gjuta i betong, något som jag så gärna skulle vilja prova. Du har en mysig blogg, jag tittar in igen./Catthie

    SvaraRadera
  8. Made in Persbo:
    Välkommen hit Carina! Jättekul med nya besökare!

    Hem & Lycka:
    Hoppas du hittar fler burkar :) Det är så otroligt användbara, tycker jag. Hittar du inte gamla så har ju Ikea, ja även ICA Maxi liknande glasburkar.

    Strandviksvillan:
    Tack! Får du tag i tidningen i Finland?

    Malin - tjusigt.se :
    Så kul det var att kika in hos dig :) Tack för draghjälpen! Märkligt sammanträffande egentligen. Och du, lyckost dig som bor i en IKEA stad :)

    milla-andante:
    Det gillar vi - och tidningsredaktionerna ännu mer ;) Tack för dina alltid lika positiva kommentarer här!

    Tulipa:
    Oj, nu blir jag nervös över vilka jobb det kan vara... Hoppas i alla fall det inspirerar :) Är det något dåligt får du blunda och bläddra vidare ;)

    catthie:
    Åh, en ny besökare till. Du anar inte hur glad jag blir :) Lycka till med betonggjutningen.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!