tisdag 29 september 2009

Jag ska måla hela världen...

... Bild från Beckers

Som jag målar! Har tusen och en projekt på gång samtidigt. Just nu är jag någonstans mellan svart och vitt - alltså grått. Det är pärlsponten på väggarna i vår hall som fräschas upp med en av mina favoritkulörer NCS 1500-N. Det är en ljus, behaglig grå kulör som ändå ger kontrast till vita snickerier.

Bild från Flugger

Nästa projekt på tur är vår trappa. Den är egentligen livsfarlig men har fått vara kvar i alla år och nu ska den äntligen få den makeover den förtjänar. Idén på bilden är läcker, fast vi satsar på att måla enkelt vitt.

Bild från Flugger

Har plockat fram en massa ramar också. Dessa ska målas svarta till min hett efterlängtade tavelvägg. Kanske bättre att måla svarta färgfält direkt på väggen? Gillar idén :) Lätt att byta bilder är det också. Tål att funderas på.

Bild från Flugger

Och titta här då. Så snyggt det skulle bli i vår nymålade hall med en krok för varje familjemedlem och ovanpå det schablonmålade bokstäver. Ja, självklart skulle alla jackor hänga så prydligt då ;)

Ps. Som om inte detta vore nog med projekt har jag bett mannen min att vänta med och hänga upp nya, snygga handdukstorken i badrummet. Jo, jag ska bara måla om där också först...

3 kommentarer:

  1. Roll on!!
    Tack för det grå färgtipset!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket man kan ändra och förändra med lite färg!
    Själv har jag väl ett par... fem, åtta projekt som borde målas här hemma, hihi!

    Fortsätt kladda färg!
    kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  3. Vi har ungefär likadana projekt på gång!! Fyndade just idag på loppis två snygga gammaldags ramar som jag ska "tömma" och sparya svart hänga dom tomma i min svarta tavle-samling och kanske ha ett svartvitt kort på barnen i mitten bara så,utan glas alltså..
    hihi..jag har ALLTID hundra knyck framåt när det gäller inredning! hade bäst!! Annaleena

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!