söndag 6 september 2009

Sortera mera

..f
Bild lånad från SvD

I helgen har jag inlett projekt sortera mera. Böckerna är sedan tidigare sorterade efter färg. Det passar mig bra. Jag minns nog färgen på boken bättre än titeln. Nu har jag även fått färg sorterat i garderoben. Gud vilken glädje att öppna och se allt hänga/ligga prydligt. Får se hur länge det varar...
I gamla hus är det som bekant ont om förvaringsmöjligheter och vårt hem är inget undantag. Måste dock säga att jag i helgen absolut insett att det är ett gammalt hus jag vill bo i och saker med historia jag vill omge mig med. Vi var på husvisning i ett sprillans nytt hem med massor av smart förvaring. Så kul att få kika in hos andra - men ack så trist det blir med bara nya prylar. Nej, inte passar det mig i alla fall. Jag är glad jag klarat att rensa garderoben. Måste köra till Röda Korset innan jag ångrar mig :)

7 kommentarer:

  1. Så härligt att få rensa i röran... du kan väl komma hem till mig och fortsätta i vår källare! Så mycket skräp som samlas där nere. Det är verkligen vårt stora höstprojekt. Det och hallen... Får väl se när det hinns med!
    Trädgårdsmässan var himlans kul. SÅ mycket folk och tur med vädret! Bilder kommer snart...
    HA det bäst!
    Liv

    SvaraRadera
  2. Jag har också sorterat mina böcker efter färg, tycker att det blir mer enhetligt då. Önskar att jag kunde vara så flitig som dig med. Har ett förråd här med som skulle behövas rensas...
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Jag har också påbörjat en utrensning, men nu har jag inte haft tid på flera dagar. Har ändå tre lediga dagar framför mig nu så jag hoppas få den rätta "lusten" att ta itu med nåt skåp då :)
    Angående böcker så ska jag ta och sälja de flesta på loppis, jag läser ändå aldrig dom igen...

    Förstår verkligen vilken känsla du menar med att bo i ett gammalt hus! Vi har visserligen nytt hus, men vi har byggt det helt och hållet själva och med material vi valt för att det inte ska se "alltför nytt ut". Vi har bland annat en tegelvägg i köket av gammalt handgjort tegel som vi gillar väldigt mycket. Men förvaringen tror jag man har för lite av oavsett vilket hus man bor i, haha!

    Kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  4. Jag har med fått lust att rensa och städa. Vill ha bort allt skräp. Nästa helg ska vi ha släpkärra här..oj vad skit vi har överallt. Blir tokig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Har också sorterat böcker efter färg, blev en fin färgklick hemma! Finns en bild under rubriken Hemma hos oss i min blogg!

    Skönt att sortera, bara det att jag har så svårt för att slänga saker...
    Brukar köra det gamla knepet att först ställa undan sakerna i förrådet, har jag sedan inte efter ett tag, saknat dem åker de till Myrorna eller återbruket!

    SvaraRadera
  6. Struktur och organisering är min akilleshäl, jag är helt enkelt värdelös på det. Ska dock försöka ta mig i kragen i höst och rensa såväl garderober som källare. Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  7. Tusenfröjd: Ha, ha du. Jag hoppas att energin räcker till våra garderober. Har ju bara lyckats med en än så länge...
    Kul med trädgårdsmässan :)

    Elin: Som sagt är jag inte så flitig, bara en garderob... Men man får vara glad för det lilla och ta vara på energin när den kommer.

    StrandviksVillan: Gissar att du står på huvudet i något skåp nu. Rätt kul att se vad där finns eller? Jag är en obotlig skrotsamlare...
    Tycker det ser så härligt ut hemma hos er, men du förstod vad jag menade. Låter som en dröm att bygga som ni.

    Fyra årstider: Ja, jag läste ju om dina projekt. Putsa fönster är dock det värsta jag vet... Var nöjd att du fixat det :)

    På vår udde: Jättefin bild du visade på böckerna! Bra röjarknep du har, men jag måste nog väck med det när jag väl får energi annars blir det bara nya högar...

    Familjen i Uttran: Du har ju så mycket roligare projekt på gång :) Jag har nu klippt loss spetsar på någon blus jag sedan slängde... Skyller på dig :)
    Ps. länkade till nya butiken i ett nytt inlägg.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!