fredag 2 oktober 2009

Awsome Girl Award

Bild från Familjen i Uttran

Jag har fått en utmärkelse - Awsome Girl Award - av Ida med finfina bloggen Familjen i Uttran :) Det är Ida som gör de här vackra armbanden av spets. Helt underbara, tycker jag.
Mer av hennes sprudlande kreativitet hittar du i butiken créme de la créme.

Den som får utmärkelsen ska berätta tio saker om sig själv... Så håll till godo:

1. Fotboll är mitt stora intresse (!) Jag har spelat själv i många år. Nu går helgerna åt till att följa våra tre fotbollstokiga söner.

2. Jag har jobbat i skivaffär, men kan absolut ingenting om musik

3. Jag sover med raggsockar på hela vinterhalvåret (Ni förstår att jag måste virka några söta varianter - se inlägg nedan)

4. Appropå fötter så går jag aldrig i högklackat. Men gärna ett par vackra träskor eller gummistövlar :)

5. Jag höll på att utbilda mig till civilekonom en gång. Nu vill jag inte ens sköta min egen bokföring...

6. Jag frossar i popcorn flera gånger i veckan. (Inte är väl det sååå onyttigt?)

7. I mitt nästa liv vill jag bli dansk :) Tycker att danskar är så skönt bohemiska och ändå stilsäkra. (Då får jag nog lära mig gå i stövlar med klack)

8. Jag har mediabevakat melodifestivalen, men det var längesen...

9. Jag blir alltid på dåligt humör av att dammsuga. Fast när det väl är klart känns det ganska bra.

10. Jag drömmer om att ge ut en egen bok

Puh, ja - det känns bättre att skriva inredningstips, tycker jag... Nu skickar jag utmärkelsen och utmaningen vidare till två favoriter i bloggvärlden; Lotta på Fyra årstider/Mitt liv på landet och Mariette på Tulipa Blomsterverkstad.

Trevlig helg på er alla! Jag ska ju på fotboll såklart!

7 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du skriver en bok snart! :)
    Kram Elin.

    SvaraRadera
  2. Så kul att läsa!! Och jag säger som Elin, hoppas att den drömmen blir sann!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Olá amiga!
    Conheci seu cantinho e amei mesmo!...
    Lindo, criativo e muito alegre!
    Parabéns pelo seu trabalho!
    Espero você em:
    magiadaines.blogspot.com
    Beijinhos carinhosos.
    Itabira - Brasil

    SvaraRadera
  4. Rolig läsning om dig. Söta armband hon gör, kul med färg :)

    Linda :)

    SvaraRadera
  5. Tack Pernilla!
    Så klart man blir smickrad!

    Kul att läsa lite fakta om dig..*ler*...

    Fortsatt trevlig helg!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  6. Hej sötnos
    Vi får väl se om jag antar den...men det var kul att läsa mer om dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Kul att läsa! :)
    Den där bokdrömmen kan vi hopppas bli sann!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!