onsdag 28 oktober 2009

Famnen full

. Foto: Ulrika G Ottvall

När jag är ute på promenad här på landet har jag oftast en korg under armen. Alltid dyker det upp något kul material som jag vill ha med hem. Med åren har jag lärt mig olika ställen. Fast ibland faller blicken på något alldeles oväntat som jag inte sett tidigare. Just nu är "radarn" inställd på material till julkransar.
Här tillverkas det några stycken kan jag säga. Min goa granne och jag har riktig julverkstad och säljer lagom till första advent på julmarknaden i vår lilla by. Det är så otroligt mysigt och en tradition vi inte vill vara utan. Jag lovar att visa mer när det närmar sig.

Kram till er!
Ska njuta eftermiddagen med lovlediga barn :)

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Visst är det kul med kransar! Och mycket hittar man ju i naturen i materialväg...
    Låter mysigt med er julmarknad!

    Hoppas ni får en skön eftermiddag!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Vilken härligt inspiration!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  3. Hejs Svejs Pernilla!!!
    Det ska bli kul att få se dom fina kransarna på julmarkanaden. Ha en skön kväll!

    Hälsningar från din frisör!!

    SvaraRadera
  4. Ljuvlig bild Pernilla!
    ...och så härligt det låter med din och grannens julverkstadstradition!
    Ser fram emot att få se bilder på det sen :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Så kul att tillverka tillsammans och sedan sälja! Vi var några vänner som arrangerade julmarknad under flera år och jisses så kul det var! Blir sugen på att sälja jag också!
    Bra tips att alltid ha med sig en korg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter härligt! Ser fram emot å få en närmare titt på julkransarna!!

    Hittade "dina julstrumpor" (som du gjorde till Allers)på webb-butiken Hemlängtans julsidor!!! Roligt att hitta dina alster lite här å där!!!

    Stor kram till dig!!

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera
  7. Det är så fint med en fin julgrans på dörren, synd jag bor i lägenhet bara. Men istället kan jag ha en krans på bordet med ljushållare och stearinljus:) Fint det med!

    Kram Josefine- At home

    SvaraRadera
  8. Härlig bild!
    Bra idé med en korg, omutifallatt man skulle hitta nåt fint. En sax är säkert också bra att ha i korgen.
    Själv har jag aldrig gjort kransar, min väninnna är redan så bra på det så hon får förse mig ;)
    Jag ska också sälja saker på en julbasar för andra året. Men jag har inte hunnit så bra med tillverkningen, tyvärr, och börjar känna mig lite stressad över det... Tja, det ordnar sig säkert :)

    Må så gott!
    A-C

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra färger och vilket vackert foto!!!

    Trevlig helg Dona-tjejen!

    SvaraRadera
  10. Tulipa:
    Vet ju vilken mästare du är på kransar i naturmaterial :) Du inspirerar!

    Vita nyanser:
    Roligt att du gillar :)

    Anonym:
    Hej duktiga frissan min! Dubbeldörrar hos dig såg jag - ska försöka få till något extra fint som kanske kan platsa på ert vackra hus. Vågar inget lova...

    Made in Persbo:
    Ja, vi har så mysigt med vårt julstök. En tradition att bevara.

    Milla-andante:
    Kör igång tjejen - kul är det :)

    Inredningsfrun:
    Lovar att du ska få se julkransar här!

    Josefin:
    Krans på bordet är fint. Men visst kan man väl ha dörrkrans i lägenhet, eller?

    Strandviksvillan:
    Dags att prova lite kransbygge tror jag :)Eller du kanske ska skynda på med prylarna till julbasaren. Vad är det för något kul du gör?

    Nordinggården:
    Tack kära du ;)

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!