tisdag 6 oktober 2009

Höstbuketter


Foto: Olof Abrahamsson

Känner mig just nu så otroligt inspirerad av hösten. Det är så vackert ute. Andra suckar över löv som faller - men jag tycker bara det är snyggt :) Förutom kransar kan man passa på att binda buketter. Plocka ihop vad du hittar i skog och trädgård. Löv, kvistar, äpplen, kastanjer, fröställningar och nypon. Material som saknar stjälk stiftar du upp på bitar av ståltråd. (Tråd finns i din blomsterbutik eller på Panduro). Löv binder du ihop till små minibuketter med mjukare spoltråd. Sedan är det bara att använda allt i en härlig höstbukett.

Önskar er alla en fin dag!

9 kommentarer:

  1. Visst finns det otroligt mycket fint i naturen att anända sig av.
    hoppas din dag bli fin med.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Så fin bukett och vad smart att använda ståltråd till det lilla...!!!! Härligt och inspirerande som vanligt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lustigt, Milla. Jag var precis inne hos dig och kommenterade...
    Tankeöverföring?!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig bukett, fina färger!

    SvaraRadera
  5. Ja, du härliga höst!!
    Så mycket vackert man kan skapa av det som finns gratis...

    Trevlig tisdag!

    SvaraRadera
  6. Så fiiiin höstbukett!!! Å tack för dina härliga och inspirerande bilder!!!!

    Kram från Inredningsfrun ( du vet hon med morgonrock och stora gympadojjor ;-D)

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker höstbukett..önskar jag hade fått till det så bra, vackert att ge bort/Catthie

    SvaraRadera
  8. vilken jättefin höstbukett!! Definitivt något jag ska försöka mig på... :) Även om det nog inte blir riktigt lika fint.. :P

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!