måndag 5 oktober 2009

Höstkrans


Foto: Ulrika G Ottvall

Löven yr utanför mitt fönster och minsann tittar solen också fram. Ska ta en kopp kaffe, sen åker stövlarna på och jag ger mig ut för att samla material till ett härligt höstjobb som vi ska fotografera senare i veckan. Har ett par idéer som måste testas.
På bilden världens enklaste lövkrans - perfekt att göra tillsammans med barn. Böj till en cirkel av stängseltråd (kraftig ståltråd som du hittar i byggvarubutiker). Forma runt en hink eller liknande. Trä sedan på löv efter löv runt stommen. Massor med löv går åt, men vackert blir det :) När du ska försluta kransen så böj till en liten krok i varje ände av stängseltråden (använd en tång). Haka krokarna i varandra så är kransen försluten och klar. Häng upp på dörren eller njut på ett vackert fat inomhus.

4 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiska de kransarna...har en på dörren.
    Har ny blogg adress....
    www.linruz.se

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt! Halvdrömde/planerade i natt(!) att jag skulle göra mig en krans av löv... och nu visar du denna geniala idén, TACK!!
    Nu blir det strax en promenad i strålande höstväder här med!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å så vacker krans!!! Jag började göra en löv-krans i förra veckan, men den ligger kvar i garaget och längtar ut. Får väl ta och göra klart den någon dag. Men tills vidare får jag njuta av din :-)

    Kram från Inredningsfrun

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!