torsdag 22 oktober 2009

I love IKEA

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

I dagarna blir det en tur till IKEA :) Det är glädjestunder, absolut. Har alltid älskat det stora varuhuset. Gillar att deras prylar är så praktiska och lätta att förändra och förnya. Drömmer om att en gång jobba där...
Nu är det prylar till hallen som ska införskaffas. Ni vet jag målar och målar. Sen ska det göras ett jobb i hallen. Resultatet får ni se i Allas någon gång på det nya året när man är trött på högar av skor, snöslask och vantar som det aldrig går att hitta jämna par av.

Är du sugen på en tvättstuge-makeover så kan jag tipsa om nya Allas, nummer 44. Bilden ovan bjuder en tjuvkik. Här sorteras tvätten direkt i stabelbara lådor med lock, 69 kr/st, från - just det - IKEA. Märk upp med självhäftande bokstäver och det blir lätt att hitta rätt. Bokstäver hittar du där pappersvaror säljs.

TIPS: Samma idé fungerar även för sopsortering av glas, tidningar och liknande.

5 kommentarer:

  1. I löööv oxå IKEA!!!! Nu har det börjat plocka fram julsakerna oxå. Ljuvligt!!!

    Torsdagskramar från mig till Dig!!

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla!
    Du hade platsat på IKEA som stylist,inredare you name it, de behöver nog faktiskt din kreativitet när jag tänker efter..*ler*...
    Finns väl altid plats där för en innovativ tjej?! Det tycker jag!

    Visst är det en fröjd att gå på IKEA, helst en vardag och utan barn också (Oups!)

    Kram mariette

    SvaraRadera
  3. Här är en till som gillar IKEA...
    Just nu STOR kund på ljus i olika former =)

    Gillar sorterings idén, allt som underlättar är bra =)

    Ha det gott!!

    Kram
    A-M

    SvaraRadera
  4. Jag har oxå haft en dröm om att en gång jobba på IKEA. Jag tittar lite avundsjuk på inredarna som jobbar där... Så spännande med tvättstugereportage, det kan behövas, så svårt att hitta något bra system, vårat är okej, men tips mottages = ).

    Ha en sköööön fredag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  5. Då får jag köpa mig en Allas då... Tvättstugetips behöver jag eftersom det är i det rummet jag grejar mest just nu! IKEA blir det imorgon!
    Kram Lisa

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!