måndag 12 oktober 2009

Klätterstöd


Foto: Olof Abrahamsson
Idé: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Inte blev det många löv krattade här i helgen... Tyckte det var alldeles för trist väder för att ge sig ut. Känner du inte heller för att kratta så kanske det här kan vara ett kul pysseltips. Om du hittar lä och och tak över huvudet, vill säga.
Tryck ner en liten barnkratta så att den står stadigt i krukan. Böj till en ögla av ståltråd och stick ner i jorden. Nu kan du linda snöre runt öglan och upp via krattans pinnar. I krukan en härdig murgröna - min absoluta favoritväxt :) Äntligen har jag massor med murgröna i trädgården, men det tog ett par år. Perfekt att kunna ut och plocka revor. Murgröna lyfter alla blomsterarrangemang och är ljuvliga att bara lägga på bordet när det ska dukas lite extra vackert.

Ha en härlig vecka!
Bild från ett jobb för Allas

4 kommentarer:

  1. Fiffigt och snyggt!!
    Jag gillar också murgröna, fin grön färg och mycket hållbart.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Tack för dina söta ord inne hos mig! Handdukarna har jag köpt på Jysk.

    Så fiffigt klätterstöd barnkrattan blev!

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Pernilla!

    What a creative idea! I also like ivy and your decoration with the rake inspires me a lot. So sweet!
    First of all I need to raise this great trailing plant and I guess that is the biggest problem at all ;-)

    Thanks for your comment and information concerning my last question! I will try to contact him and maybe there is a chance a nice post about you and him on my blog.

    Have a beautiful day !
    Bine

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!