måndag 26 oktober 2009

Kontorsjobb

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Foto: Olof Abrahamsson
Styling: Pernilla Nilsson
Dona Produktion


Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Som egen företagare är arbetsuppgifterna varierande och det gäller att ha koll på lite av varje. Denna vecka ska mer eller mindre lågprioriterade, men ack så nödvändiga (läs; trista) arbetsuppgifter göras. Har långa listor som plågat mitt dåliga samvete. Härligt, härligt när punkt efter punkt prickas av.
Började redan i helgen med att rensa i datorn och spara ner kopior för senaste årets arbete. Måste säga att det känns som en stor lättnad. Tänk om allt bara skulle försvinna i en datakrasch...

Bjuder på lite inspiration till ert hemmakontor. Bilderna ovan kommer från ett jobb för Allas tidigare i år. Ja, ni har förstått att jag gillar att märka upp med självhäftande bokstäver. Perfekt när var sak har sin plats. Anslagstavla nummer ett gör du av en perforerad skiva från bygghandeln, lite vit färg och någon meter resårband från sybehörsbutiken. Ett annat alternativ är att klä en mjuk skiva med favorittyget och fylla upp med vackra bilder.

Önskar er alla en ny, fin vecka!

7 kommentarer:

  1. Ett sådant kontor skulle man ha då skulle inspirationen blomstra :):) ha en mysig kväll/Catthie

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är skönt att ha bockat av en sån sak på listan! När jag ser dessa inspirerande bilder så inser jag att det är dags nu, för en rensning vid min arbetsplats...

    Åh vad jag känner igen mig i längtan efter mer svart!! Kan inte förstå varför jag inte har saknat den färgen innan...:) Det är ju så snyggt!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder och superbra tips! Vad skönt att få rensa upp lite. Ja, datorn är proppfull med värdefulla bilder, kanske skulle spara ner på den andra hårddisken.

    Ha en skön dag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  4. Vilken idespruta du är!
    Kram lotta

    SvaraRadera
  5. Hej hej!

    Ja, som nystartad företagare har jag också märkt av att det finns rätt trista arbetsuppgifter att sköta...som bokföring osv. Nödvändigt men trist.

    Känner så igen mig i det där med långa listor på saker att göra...jag är en riktig lapp-lisa. Jag har så mycket kom-ihåg-listor att jag skulle behöva en kom-ihåg-lista för att komma ihåg alla listor jag har ;)
    Men jag håller helt med dig om att det är SÅÅ gott när man tar tag i det och kan stryka punkt för punkt på listan. Det känns lite Feng-Shui över det...du vet, man blir av med lite stagnerade energier :)

    Hoppas din vecka blir fin med! :)
    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  6. Idag har du fått gästspela lite i min lilla blogg :-)!!

    En fortsatt trevlig vecka önskar jag dig!!!

    Kram från Inredningsfrun

    SvaraRadera
  7. Jättefina tips. Skulle själv behöva organisera i min atelje...en annan dag....=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!