fredag 9 oktober 2009

Ljuvliga löv


Nu är jag tillbaka i verkligheten igen :) Julplaneringen har lagts åt sidan och nya höstbilder har producerats. Tycker verkligen att hösten är en årstid att njuta av. Kanske är det förfallet i trädgården som tilltalar mig. Jag gillar när det är lite rufsigt. Eller är det bara så att det är lättare att tillåta sig att njuta nu när trädgården ändå går i vila. Vi har en stor trädgård som inte är helt lättskött. Den är sannerligen inte perfekt, men vi njuter av den på vårt vis. Om solen visar sig imorgon ska jag ut och räfsa lite. Kanske samla några sprakande höstlöv i en vacker urna på trappan. Bara för att få njuta färgprakten. Märkvärdigare behöver det inte vara.


Hos oss är det ibland som med skomakarens barn... Det där lilla extra piffet blir liksom inte av. Istället är det en massa jobbprojekt som är mer eller mindre rätt i tiden. Har ännu inte införskaffat en endaste liten höstplanta, men visst löven kan nog rädda mig. Och mina vackra buxbomklot som står på parad invid vardagsentrén sviker inte vilken årstid det än är. Ja, jag har helst det vackraste växterna där vi går varje dag.

Kram till alla er som kikar in här! Möter fler och fler nya bekantskaper och det är så kul :) Önskar er en riktigt härlig helg.

13 kommentarer:

  1. Härliga höstbilder du visar...så sött med lilla kattungen som ser så sugen ut på att busa där i de härliga höstlöven.

    Hoppas din helg blir fin!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Sprakande, glödande bild, precis som jag gillar!
    Det är onekligen ett skådespel ute just nu och det är fantastiskt hur vacker naturen kan göra sig... På vissa ställen är det som att bli helt omsluten av guldgult ljus...jag bara älskar det! Det gör uppenbarligen du med!

    Trevlig helg!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Åhh vilka underbara höstbilder du bjuder på.
    Hoppas du får en underbar helg.
    Massor Kramar Lina

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga bilder du har! Ser jättemysigt ut. Kram!

    SvaraRadera
  5. Härliga, färglada höstbilder :) Jag såg idag att löven nu har börjat lägga sig som ett täcke på marken men jag har bara tråkiga eklöv, inga vackra lönnlöv :)
    Här har det också stylats vid entre, får se om det blir en bild i morgon :) Ha en himla skön helg :)

    SvaraRadera
  6. Säger som du..tycker nästan min trädgård är vackrare nu än på sommaren..mindre krav kanske.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dig... hösten är verklign min favoritårstid. Den är så lugn och kravlös på något sätt.
    Det där med skomakarens barn känner jag igen:-D Man hinner liksom inte riktig med hemma men vad gör det när det är så vackert ute!!!

    Ha en härlig helg!
    Liv

    SvaraRadera
  8. Hey!

    Fantastic Pictures! I like the great work of Olof and the nature ;-)
    Bey Bine

    P.S.: May I contact him? I would like to know more about his work and inspirations and may write some words about him on my blog...

    SvaraRadera
  9. Håller med dig enkelheten och färger gör mycket. Bilderna är jätte fina, önskar dig en trevlig helg/Catthie

    SvaraRadera
  10. Du visar så fina bilder! Hösten är skön, man bevarar lite av sommardagarna men luften är klarare och kyligare, så mysigt!

    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  11. Vilken fin blogg jag trillade in på här!
    "Lövbilden" är ljuvlig!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Underbara höstbilder :)
    Jag blev så inspirerad av kransen du gjort tidigare så jag gjorde en girlang på samma sätt i veckan! så härligt med alla höstfärger!

    Kram
    Josefin

    SvaraRadera
  13. Vackert! Hösten är härlig, och du har verkligen lyckats styla ihop en perfekt höstbild. Kram vännen och njut av helgen! /Minna :)

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!