tisdag 13 oktober 2009

Namnsmycken

Bild från www.butikstil.se

Bild från www.butikstil.se

Länge, länge har jag suktat efter ett personligt namnsmycke. Nu blir det inte bara ett smycke utan flera = lycka! Jag ska helt enkelt gå en kurs och tillverka själv. En hel härlig helg ska det skapas från morgon till kväll i en silververkstad inte så långt från mig. Dessutom får jag sällskap av min goa vän C. Perfekta sättet att umgås om ni frågar mig. Nu snurrar det för fullt i huvudet över smycken jag hoppas kunna få till. Har liksom ingen aning om hur pass knepigt det här är. Tips och idéer mottages tacksamt!

8 kommentarer:

  1. Men så spännande med smyckestillverkning! jag ska själv göra lite halsband, får se hur det går. Jag har köpt bosktavsstansar, det blir något enkelt till en början. Vilka fina bilder, måste gå in och kika på länken du har.

    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt bokstavsstansarna på Claes Ohlsson, kostar under 200 kr. Jag ska kolla på Panduro om de har brickor och kedjor att stansa på. Det finns en sida på nätet som säljer silverbrickor www.pagoni.se.

    Lycka till!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  3. Vita nyanser:
    Tack, tack snälla L-L :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad kul med en silverkurs! Gör också smycken och har börjat med en del namnsmycken, men inte i äkta silver, utan mest silverpläterat. Titta gärna in i min webbutik, www.beyou.se.
    Har inte hunnit lägga in några namnsmycken där dock, men de kommer upp på bloggen snart.

    Lycka till!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jag har gått ett par silverkurser, och har massor av idéer på hur smyckena kan utvecklas. Det är JÄTTEKUL, men ofta dyrt. Finlir tillsammans med det grova smidet gör det så komplett. Det finns olika typer av silversmide, det ena mer tidskrävande än det andra... Hoppas du får en mycket trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. SÅ roligt!! Förstår att det snurrar i huvudet nu av tankar och idéer... har själv aldrig testat så jag har inga goda råd men jag önskar en riktigt trevlig helg!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ahhh vilken intressant kurs, vad kul! Lycka till!


    Ha en fin torsdag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  8. Alla:
    Tackar för tipsen :)Hittar massor med inspiration! Hoppas återkomma i ämnet, men kursen är tyvärr inte förrän i december...
    Kram till er!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!