torsdag 15 oktober 2009

Redan jul?!

Foto: Ulrika G Ottvall /Allers Julmagasin 2009

Julmagasin har börjat komma ut och i butikerna är ljusslingor och julgranskulor redan framme. Men det är faktiskt bara oktober. Frågar ni mig så är det för tidigt. Alldeles för tidigt. Men visst föll jag för tre superbilliga pappstjänor på Rusta... Och visst högg jag också Allers Julmagasin i tidningshyllan. Den påminner om de jättepyssel bilagor som följde med mammas veckotidningar när man var liten. Åh vad jag bläddrade redan då! Men på den tiden tror jag bestämt att december månad räckte för julpyssel, eller har jag fel?

Ni må tro att jag hade kul när jag letade i lapplådan och skapade dessa strumpor av udda stuvar, spets, band och bollfrans :) Fast jag tror absolut det var en decembermånad jag fick inspiration. Möjligtvis november.

4 kommentarer:

  1. Hi, hi..jag börjar tänka jul i oktober, kanske pyssla jul i november och LEVA jul i december.
    Ur söta julstrumpor
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Fyra årstider:
    Hej Lotta!
    Vet du, nu har du myntat mitt ordspråk inför julen 2009. Tänka jul, pyssla jul, LEVA jul!
    Jag som inte visste hur jag skulle hantera detta med julen som kom flygande på en så snabbt! TACK ;)

    SvaraRadera
  3. Ja det känns nog lite tidigt att tänka på jul redan nu men jag kan inte låta bli. Det bästa är att åka till Köpenhamn och kika på deras fina julsortiment. Speciellt julmarknaden på Tivoli:)

    SvaraRadera
  4. Jag kan nog längta lite tills det är dags för att börja juldona men jag tror inte jag kommer göra det än på ett tag. Men Allers julmagasin måste jag nog gå iväg och köpa så fort som möjligt i alla fall.. :)

    //Johanna

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!