torsdag 5 november 2009

Första snön

Foto: Olof Abrahamsson (copyright)
Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Några snöflingor föll hos oss i natt. Hos barnen väckte det längtan efter snöbollar och skidåkning. Själv funderar jag på vinterdekorationer ute. En cykel lutad mot uthuset hade vi i fjol. På pakethållaren klämde jag fast en gammal fruktlåda, fyllde upp med mossa och placerade två lyktor. Fram på cykeln hängde en skönt sliten cykelkorg där jag planterade en julros. Hmm - får se vad det kan bli i år...

I dag har jag egentligen annat att tänka på. Hallen vår är stylad och ska fotograferas :) Det blir ett jobb för Allas som publiceras i början av nästa år. Mörkt ute, men som tur är Olof en mästare på att ljussätta. Håll tummarna för oss!

Nyfiken på hela dekorationen? Kika i Allers Julmagasin.

8 kommentarer:

  1. Ojojoj... ja han är verkligen duktig... varenda bild förmedlar något, och det är bilder man blir kreativ av!!
    Vilken härlig vinterdekoration förra året!! Ja det krävs mycket fantasi och våga för att komma på det enkla, och finaste!! Jisses så duktig du är, lika imponerad varje gång!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Very nice idea! You did a great work!
    Bey Bine

    SvaraRadera
  3. Gud vad fint! Vad kul med Allas, håller tummarna!

    Tack för dina ord hos mig!

    kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det gäller att vara ute i god tid:-D Jättefint med mossan på pakethållaren... den idén lånar jag gärna! Vi har en sådan fin gammal cykel utanför butiken så det skulle kunna bli hur vackert som helst!
    Ha en riktigt härlig helg!
    Liv
    PS. Funderade lite häromdagen om pilflätning... fortfarande intresserad?

    SvaraRadera
  5. Snö här med! Det blev julstämning direkt!
    Inspireras av dina kontorsbilder. Ska ju till med min lilla hörna i övre hallen...behöver alla tips jag kan få:)
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Åh den fina cykeln, jag tror jag såg den i Allers jul va? Mycket fint, läckert dekorerad var den, du är så vansinnigt duktig, va kul att pynta i hallen,och överallt, du har en spännade jobb! Trevlig helg! Mari.

    SvaraRadera
  7. Tack för vackra och inspirerande bilder denna veckan!! Alltid lika mysigt att "titta in" hos dig!! Du och din fotograf är som handen i handsken tillsammans!!

    Ska hålla utkik efter din hall i Allas :-)!

    Fredagskramar till Dig från mig!!

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera
  8. Milla andante:
    Rodnar av allt beröm... Tack :)

    Trendwelt:
    Thankyou!!!

    Hem och Lycka:
    Härligt att få en hälsning från dig! Hoppas allt går på rätt håll...

    Tusenfröjd:
    Låna gärna idén - bara kul att kunna inspirera :)
    Japp, jag är intresserad av att visa pilflätning hos er. Vi får höras!

    Brunkullan:
    Här försvann snön lika fort som den kom, tyvärr. Lycka till med kontoret!

    Nordingården:
    Jodå, visst är det den cykeln. Roligt att du gillar :) Jo, jag har ett drömjobb - men just nu ingen ordning i den hall vi använder till vardags...

    Inredningsfrun:
    Åh, värst vad du skämmer bort mig med beröm.
    Tack, tack - det värmer ska du veta.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!