fredag 27 november 2009

Hektisk helg


Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Nu laddar vi för morgondagens julmarknad. Det blir en tidig morgon för att få kransarna på plats innan folket kommer. Lite kul runtikring tänkte vi också göra. Har packat med en gammal cykel där några av kransarna ska få ta plats :)
Vi binder oftast runt en halmstomme men här visar jag en nättare krans i gran, bunden runt en stomme av ståltråd. Dekoren är enkel - ett par videkvistar samt vit och linnefärgad spets.

Glad advent på er! På söndag är vi alla hemma och kan fira. Ska möta vår August på flygplatsen och få höra allt om hans spännande äventyr i Madrid

14 kommentarer:

  1. lycka till på marknaden, ha en trevlig helg och 1:a advent.
    kramar Catthie

    SvaraRadera
  2. You have such a beautiful place here!
    oxoxox
    Christina :)

    SvaraRadera
  3. Önskar er en riktigt rolig lördag!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lycka till i morgon!
    Jag antar att ni bullat upp för de där kransarna kommer att sälja som smör i solsken!

    Ses vi snart!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Jättejättefina saker du har pysslat till julen!
    Dom där kransarna måste ju gå åt som smör i solsken!

    Ha en mysig adventshelg!

    SvaraRadera
  6. Så fint att pynta grankransen med vide, man får lite vårkänning mitt i allt julstök!

    Ha en härlig helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hade ni inte varit så långt bort, hade jag besökt er marknad :) Jättefin krans och lycka till och ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  8. Hi, this is my first visit to your blog and i've been so impressed. It's such a beautiful blog and great pics too.
    Love all the wreaths you are sharing. They are stunning and they are putting me into holiday season mood by simply looking at them.
    Come and visit my blog if you have a chance: http://ritashabbychicrose.blogspot.com/
    It'll be nice to welcome you there and show you around a bit!
    With warm wishes
    Rita

    SvaraRadera
  9. Hello from France :-) Love the photos of the wreaths - they are gorgeous. I am going to wreath making classes in a couple of weeks time so am hoping to make a nice one to hang on our front door.

    Happy weekend,

    Leeann

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas du får en mysig helg! Kransen ovan är helt i min smak. Det verkar så lätt att binda krans men jag tycks aldrig få till det ;)

    Många kramar från Anna

    P.s Tänkt at du har så stora barn för visst är August (fint namn förresten) din son?

    SvaraRadera
  11. Hej!!
    Vad kul att sälja på julmarknad!! Vart är den? Det är min tur nästa helg!! Första gången för mig så jag är lite "grön"!! Har du något smart tips?
    Hoppas du får en härlig helg och får sälja massor!!!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  12. Hoppas ni har haft en härlig dag och sålde många fina kransar! Själv har jag skapat hela dagen till många nöjda kunder... skulle kunna hålla på hur länge som helst om tiden räckte till!!!
    Din adventslåda är verkligen superfin... den bilden får jag spara i min idémapp, tror jag. Hoppas det är ok!
    Ha en skön söndag.
    Kram Liv

    SvaraRadera
  13. Så fin krans! Fin ljusstake här nedan. Du ger så mycket inspiration!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  14. Ojsann det var en knall lekker krans.
    Ha en herlig søndagskveld videre..

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!