måndag 16 november 2009

Pepparkaksmuffins


Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Tack alla rara bloggvänner för att ni tittar in här. Min besöksräknare tickar på och i förra inlägget blev det rekord för mig i antal kommentarer. Era uppmuntrande hälsningar värmer så gott. Hittar nya härliga bloggar och fantastiska, kreativa bekantskaper varje dag. Skulle vilja bjuda er alla på en mysig fika med dessa supergoda pepparkaksmuffins serverade i en vacker gammal kakburk :)

Tips: Gör en glasyr av 50 gram Philadelphia ost och knappt 1 dl florsocker att bre på dina favoritmuffins. Dekorera med vinbär eller lingon (som du förhoppningsvis sparat i frysen...)

Bilder från vintervackra Allers Trädgård som finns ute nu.

7 kommentarer:

  1. MMMmmm slurp! De ser goda ut! Jag brukar baka sådana till jul men utan sådan glasyr. Men det måste ju bara bli ännu godare? Jag ska pröva! ;)

    SvaraRadera
  2. Smarrigt!! Jag fick faktiskt ett recept på pepparkakscheescake som jag tänkte att jag skulle testa på makens födelsedag. Vi får se hur det går!

    Kram J

    SvaraRadera
  3. Ser så gott ut...!
    Och toppat med vackert...precis som det ska vara med den perfekta fikan!

    SvaraRadera
  4. Mums!! Och vilken vacker burk!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mums de ser urläckra ut, precis vad som behövs en måndag som denna.
    Åse

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder du bjuder på, ser så gott ut!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  7. Yummie! That looks and must taste delicious! Sorry for not sending the questions to Olof and you. I have it on my to-do-list for weeks now. I hope I will find time very soon because I really want to present your creative work on my blog.

    Have a nice day, dear Pernilla!
    Bine

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!