onsdag 11 november 2009

Röda detaljer


Styling: Pernilla Nilsson www.dona.nu

Rött är julfärgen framför andra och tacksam att jobba med. Rött var också färgen som lyste upp första julfotograferingen för säsongen.

När jag planerar mina jobb arbetar jag mycket med just färger. Jobbet måste hålla ihop när det ska redigeras på redaktionen. I mina uppdrag är det oftast också fokus på kreativa idéer. Just därför kan jag jobba ett år i förväg med juljobben. Reportagen med nya julprylar, som textilier och liknande, görs med start från augusti då företagen lanserar sina nyheter.
Vad det handlar om till nästa år kan jag ju inte visa, men det finns massor av julfint ute i tidningarna nu. Så frossa och njut, mina vänner :)

Bilder från en fotografering för möbelföretaget Bitc, kika in här och ni ser mer av katalogen Olof och jag varit med och tagit fram. Ett helt annat uppdrag än de jag jobbar med nu i jultid.

10 kommentarer:

  1. ljuvliga bilder!! när jag tittar in hos dig blir ja riktigt jul sugen..inte länge kvar!! :)

    kramar elin

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha ett otroligt spännande och roligt jobb, får man fråga hur du kom in på den banan? Att arbeta som stylist dvs:)

    Rött är verkligen en tacksam färg att arbeta med när det kommer till fotografering. Jag använder ofta rött när jag gör olika homestaging uppdrag!

    Ha en bra onsdag! Kram Josefine

    SvaraRadera
  3. Intressant!! (tack för svaret:))
    Rött förhöjer verkligen! Jag måste ta fram lite rött i köket direkt nu när jag sett dessa fina bilder.
    De där flaskorna har jag aldrig sett i rött förrut. Superfina där på hyllan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej nya bekantskap.

    Här har ännu inga julkänslor infunnit sig. De har inte ens börjat smyga i de mentala vindligarna...men jag vet hur det är, vips smäller det till och då finns det ingen hejd på julbonarlustan!

    Jag önskar en fin dag.

    Anna

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tack för din fina kommentar på min blogg :). Vilka otroligt fina julbilder, nu infinner sig ännu mer julkänslor - min sambo kommer att bli galen ;)! Kram från Anette

    SvaraRadera
  6. Hej
    mysigt med röda detaljer. Rött ger ju en julkänsla.
    allt gott till dig/Catthie

    SvaraRadera
  7. Fint och fräscht med rött och vitt! Dina stylade bilder är som vanligt ljuvliga - inspiration på hög nivå!

    SvaraRadera
  8. Oj, varför har jag inte hittat hit förut? Vilken underbart inspirerande blogg! jag länkar gärna om det är okej?, hit vill jag ju hitta tillbaka!
    Ha en bra vecka, nu ska jag fortsätta läsa vad du skrivit!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  9. Verkligen jättestiliga bilder i katalogen!!
    Jag kunde inte välja nån favorit ens :)
    Måste vara så kul och intressant att styla såna bilder, mitt drömjobb!

    Vi har ekmatbord och stolar, känns rustikt och vackert, vi är så nöjda!

    Ha en fin jobbdag!
    A-C

    SvaraRadera
  10. Åååh, jag älskar rött. Och prickar. Din blogg är så mysig och inspirerande! Heja!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!