tisdag 24 november 2009

Samma skrot och korn

.

Bilder från Bo Bedre
Fotograf: Kennet Havgaard
Stylist: Lene Samsö.

Jag gillar att samla på bra-och-ha-prylar. Ibland också sådant som andra räknar för skräp. Mannen min är likadan, så ni förstår att vi har välfyllda gömmor i våra stora uthus. Inte alltid faller vi för samma saker, men man kan liksom inte klaga när man själv går under namnet "Skrot-Nilla". När vi nu suttit i garaget och bundit våra kransar hittade jag helt oväntat ett par enorma älghorn. När ni ser bilden ovan förstår ni hur jag tänker ;)
Jag la snabbt beslag på dessa något groteska saker och bar upp till mitt arbetsrum (hi,hi) Och jag måste säga att mannen blev rätt chockad när jag lyckligt berättade om det fina fyndet. Aldrig trodde han väl att jag skulle gilla horn... Han är jägare men jag har lagt in mitt veto när det gäller hela väggar fyllda med dessa något groteska saker. Ett par har för familjelyckans skull alltid fått hänga över dörrposten i hallen och jag tror minsann att vi måste placera en mistel där till jul. Så kan vi stå där och pussas - vi som är av samma skrot och korn.

13 kommentarer:

  1. Käre nån..., inte hade jag tänkt på att man kan använda dessa "groteska" hornen till något så vackert!
    Jag skall ALDRIG klaga på svärfars horn igen nu när jag vet hur fantastiska skapelser man göra av dem...!
    Kul att man kan överraska sig själv med fynd man själv har gömt undan.., då fick du uppleva en "mini julafton"....

    Ha en fortsatt underbar vecka
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Det låter gulligt! Bra idé med horn som mistelhängare, kanske man ska byta ut den vanliga enkla knappnålen ovanför dörrfodret när det blir dags att ta in årets mistel.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar horn. Inte en hel vägg som du poängterar, men gärna ett horn här och där. Mistelhängare, prydnad, klädhängare - you name it! Har även sett ett par fantastiska ljuskronor gjorda av - just horn!

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. hihi...

    nu låter ungefär som vi...båda hag o min J är riktiga skrot samlare..hihi..Men allt kan vara bra o ha..skrattar...

    underbar bilder..hm..undrar om det finns några horn i gömmorna..

    kranar elin

    SvaraRadera
  5. Ler. Mycket kärlek i det inlägget...
    Du har nog skapat en ny hornvåg nu...:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. hej
    jag gillar verkligen dukningen, det gäller att vara lite idérik som dig. ha en trevlig kväll.
    kramar Catthie

    SvaraRadera
  7. Dette hjemmet har jeg også kikket innom, så lekkert:)

    Ha en fin kveld.

    K-fra Norge

    SvaraRadera
  8. Jag det gäller hänga med i inredningssvängarna. Älghorn är ju inne nu:-)

    Hoppas att du har det skönt. Blir så inspirerad av alla dina pysseltips. Älskar din blogg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. tack snälla .....

    jag gillar det där med horn, hos andra...
    tycker det känns lite läskigt och vasst men jag njuuuuter av att titta på håll ; )
    stod faktiskt och höll i ett par på loppis i helgen. tänkte försöka ialla fall. men , nej de var för dyra med tanke på att de kanske åkt ut meddetsamma..

    Kram
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  10. TACK goa för ditt härliga stöd inför att jag ska starta eget = )!

    Hi,hi...vad kul det där med hornen, jag har aldrig tyckt om de förrän nu när de dyker upp lite här och var....= )....jag trodde aldrig att jag skulle vilja ha något sånt, men nu så kanske = )! Man upphör aldrig förvånas över sig själv.

    Kram L-L

    SvaraRadera
  11. Visst är det kul att inreda med horn!! En rolig ide är att sprutlackera dom i någon härlig färg!! Vilken vacker dukning!
    Hoppas du får en fortsatt kreativ vecka!!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  12. Tack söta rara "skrot-Nilla" *fniss*...så sött!
    Jätteroligt att du gillar bilderna! Det var så roligt att få se dem i tryck.

    Förra ägaren till vårt hus hade en förkärlek för horn...det satt ett oräkneligt antal horn från kronhjort...och jag tror faktiskt ren också på husets fasad och jag plockade omsorgsfullt bort dem alla. Idag tycker jag att det är fint...på rätt plats! Något jag skulle vilja ha är faktiskt en liten liten uppstoppad iller i vitt...men de jag sett hittills har varit för dyra. Kanske tur det för jag hade nog inte kunnat låta de små svarta pepperkornsögonen stirra på mig från en hylla när jag släckte för natten utan den hade nog fått en egen liten säng med mjukt täcke och en gosig kudde.

    Ha det gott och lycka till med hornen! :I
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  13. Hej Pernilla!
    Den där bilden med hornen på bordet fastnade jag också för! Såå himla läckert!
    Avskyr egentligen horn, men man påverkas ju av rådande trender och vissa saker börjar man plötsligt gilla. Jag gilar det helt klart! Men absolut inga väggar med horn, en hel samling...nej gud bevare mig...*ler*..men gärna till misteln!

    Trötta godnatthälsningar!/ Mariette

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!