måndag 23 november 2009

Tid för hyacinter

Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion
.
Dagarna rullar på så fort. Tänk nästa helg tänds första ljuset... Vi har inte ens dragit fram jullådorna och kollat så det är liv i våra stjärnor och ljusstakar. På vår köksbänk står de tre första hyacinter för säsongen och väntar på att komma i sina glas.
Ska försöka hinna med att fixa lite någon kväll i veckan. Har ganska tomt i huset, bara en liten son hemma av tre möjliga. Vår 13 åring har vinkats av och är nu på väg till Madrid för att spela fotboll och uppleva sitt livs hittills största äventyr.
Mig väntar en kul jobbvecka med varierande inslag. Lite jul och lite loppis blir det. Sen har jag ju bloggen att ta hand om. Vill passa på att säga varmt välkommen till alla er nya läsare som hittat hit. Lovar att göra mitt bästa för att ni ska trivas.
.
Tips: Rulla ett tårtpapper till en strut och trä om dina hyacinter i väntan på att de ska slå ut. Mycket vackrare än de tre som står kvar i sina plastkrukor på min köksbänk...
Bild från veckans nummer av Allas.

5 kommentarer:

  1. Tackar! För jag är en av dina nyare läsare och jag fortsätter gärna kika in hos dig. Jag uppskattar verkligen dina vackra bilder och trevliga tips. Rart med dagens hyacinthstrutar! Lite lustigt eftersom jag började morgonen med tanken hur jag ska utforma mina strutar till köksfönstret. Mina blir nog i tyg. Vi får väl se.
    God måndag!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder du bjuder på!

    Tårtpapper är fint att använda till många olika saker.

    Och hyacintdoft, mmm, julkänsla på hög nivå!

    Ha en skön måndag!

    SvaraRadera
  3. Vakre bilder:)

    Ha en fin ny uke, og for en opplevelse for 13 åringen å spille fotball i Madrid!!

    SvaraRadera
  4. ljuvlig bild!! tack för tipset!! :)

    Här har stjärnorna kommit upp i fönstren i helgen..kunde inte hålla mig längre..hihi...

    Hoppas att du får en bra start på veckan!!

    kramar elin

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det ser ut! Hyasinter är ett måste till julen! Synd för alla som är allergiska bara, men jag har hört att vita hyasinter ska vara skonsammare mot allergiker.
    Hoppas du får en bra vecka!
    Kram Elin.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!