tisdag 17 november 2009

Trött på rött?

Bild lånad från Sköna Hem
.
Kulörer är kul, tycker jag. Tänk vad intrycket ändras beroende på vad du väljer för detaljer. Jag är inte trött på rött, men oj vad jag bilden ovan gör mig glad. Tror jag kan gilla alla kulörer i olika sammanhang. Just därför är det så bra med en ljus bas, då går det att ösa på med det som är favoriten för tillfället.
Är du nyfiken på att veta mer om hur olika kulörer påverkar oss så kika in hos Alcro . Där berättar Agneta Nyholm Winqvist Feng Shuis färglära, från boken ”Feng Shui för själen” Rött står för värme, kärlek, passion, sexualitet, mod, styrka, framgång. Lila är symbol för religion, mystik, andlighet, konstnärlighet, artisteri.

Nu ska jag ge mig ut och leta loppisfynd till ett jobb för våren :) Fynd som ska förändras med färg - frågan är bara vilken kulör jag ska välja... Förslag?

11 kommentarer:

  1. Så fin bild! Vad kul att fixa med loppisfynd, lät så spännande. Färger som är härliga inför våren är ju pasteller, blandade färger = ), en del turkost. Beror ju på vilken stil du väljer, så kuuuul!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Underbar bild!! är det stora garnnystan som ligger i korgen på skåpet tro? En sån korg kan jag tänka mig att ha fastän jag inte stickar. Asch.. man använder ju garn i annet pyssel också...:)
    Vad härligt att du jobbar för våren!!! Heja heja... massor med ljusa färger!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är inte trött på rött. Än. :)

    Men till våren vill jag se äppelgrönt och orange. Det är piggt och snyggt och friskt tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att jag hittade hit till din inspirerande blogg. Du verkar vara en sådan rar människa! Tack för tipset om silversmide, det är något som jag verkligen skulle vilja prova!
    Jag länkar till dig, så att jag inte missar något, hoppas det är ok!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Trött på rött....?
    Nej, tycker rött är så vackert, framför allt nu till jul.
    Men hur mycket jag än försöker funkar det inte för mig i mitt hem... Rött är en kraftfull färg och jag kan känna att den tar av min kraft när jag har den omkring mig.
    Så, tråkigt vitt & grått är det då här....

    Kul med vårprojekt, alltid uppiggande. Men jag tycker om julens projekt också...;)
    Tack för rara ord hos mig...

    KRam
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  6. UNDERBAR bild - jag gillar mycket färg, lite färg, lagom färg, ingen färg & svart!
    Tycker allt går bra, bara det är som din bild - vackert! :)

    SvaraRadera
  7. Hei hei:)

    Så flott at jeg fant bloggen din, utolig mye fint var det her. helt enig med deg at det aller beste er når man har en hvit basis farge da kan man lette endre fargene ellers i rommet om man ønsker det.

    Legger med til som følger.

    Klem fra Janne i Norge

    SvaraRadera
  8. Rött som i gamla randiga bolstertyger och liknande går hem här. I övrigt har vi inget rött hemma fast jag har inte något emot rött.
    Var nyligen och gjorde ett fotojobb där jag bla fotade ett barnrum med mycket rött i...URLÄCKERT!!! Så Piggt och fräscht.

    Till jul vill jag dock inte ha in något rött alls...då är det vitt, silver och naturfärger i brunt och grönt som gäller för mig.

    Ha det gott och lycka till med loppisrundan!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Håller med, det är nog svårt att leva utan färger. Vi människor behöver det, vitt är vackert och lugnt men ett liv får inte bara vackert o lugnt, då blir man galen till slut: ) Färger är kul. Färger blir man glad av. I rätt mängd. Vilket fint muffinsjobb du o Minna gjort nedan! Mari.

    SvaraRadera
  10. Härlig bild! Jag ska jobba på att få in lite alternativa färger i jul.

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar blogg jag hittade till!! Härlig bild! Visst är det intressant hur färger påverkar oss!! Nu ska jag kika vidare hos dig! Ha en fin Hösthelg! Kram//Ulrica

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!