torsdag 17 december 2009

Äntligen snö!

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion
.
Det är inte ofta vi har snö i Skåne. Åtminstone inte såhär mycket. Det är så vitt & vackert! Tror minsann det blir sol också idag :) Jag har snabbt planerat om och bestämt att det får bli julfotografering ute imorgon. Det gäller att passa på... Så långkalsonger och skidbyxor ska fram - och jag ska ut och dona bland mossa, granris och annat vintervackert.
.
I fjol arrangerade jag såhär vid det gamla mjölkrummet till vårt stall. Jag formade bokstäver i grov ståltråd och klädde med buxbom. Sen rullade jag fram en gammal cykel och planterade en julros i korgen fram. På pakethållaren står en gammal fruktlåda med mossa och ett par lyktor. Vill du se jobbet i sin helhet så kika i Allers Julmagasin.
.
Tips! Ni som missade Minna på TV kan se programmet här

5 kommentarer:

  1. hej..

    ja visst är det ljuvligt med snö i även dessa delar av sverige!! ljuvligt!! o solen skinner!!!! förstår att det är toppen väder för ett ute juljobb!!! lycka till!!

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  2. Her er det også snø i sør-norge:) kaldt er det også minus 6 grader. Men det blåser veldig så det føles som 12.. hihi..

    Lekkert med en hvit JUL uansett:) Det er ikke lenge igjen nå.

    Ha en fin dag videre,

    Klem-Janne

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut! Själv har jag flängt runt i nordvästra Skåne på en massa kundbesök och gissa om jag har svurit många gånger att jag inte har haft min kamera med mig!! Arghhhh! Så många fina bilder jag kunde ha tagit.

    God Jul önskar jag dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Åh, så fiiiint!
    Gillar idén med ståltråden och buxbom...
    Visst får vi passa på att njuta av snön. Att den legat kvar i hela två dagar måste ju vara någon slags rekord.... ;=)

    Trevlig helg!

    Kram
    Anna-Malin

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!