söndag 13 december 2009

Glad Lucia


Nu lyser det så vackert från alla fönster. Till och med från vissa uthus (!) Det här är mina föräldrars stallbyggnad som renoverades för något år sedan. Av det gamla hönshuset blev det ett fantastiskt vackert orangeri som gör sig fint även i jultid. Inne finns grova, vitmålade träväggar och ett golv av tegelstenar från en gammal kyrka. Vi gjorde ett vinterjobb där i fjol som jag lovar att visa mer från i veckan som kommer.

Nu vill jag passa på att önska er alla en riktigt glad Lucia! Här syns inte en stjärngosse så långt ögat når, men ljuv julmusik sprider stämning även bland trötta tonåringar - inbillar jag mig i alla fall :)

14 kommentarer:

  1. Tänk att man kan få lov att ha ett så vackert uthus...jag gillar mest vägen dit, gammalt som tas tillvara o förvandlas. Men resultatet är ju en fantastisk belöning. ser fram emot att få se mera!
    Kram t

    SvaraRadera
  2. Ingen stjärngosse här heller men väl lite julmusik, lussekatter och julmust. Vacker bild..

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej min vän
    Det var detta reportage som Allers gav som tips tillmig vad de ville få in för jobb. Underbart uterum, vilken dröm.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig vinterbild!! Och vilket ljuvligt uterum...
    Ha en mysig Luciakväll:o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. En sådan vacker bild! Du har verkligen öga för det konstnärliga. Ett orangeri/lusthus är mitt projekt (eller dröm?) till sommmaren. Fönstren är inhandlade och renoveras för fullt. Ska bli klar till att börja rita och söka bygglov. Kanske lusten ökar då vårljuset tittar fram igen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Hejsan,
    ramlade in här på din blogg och hittade en massa inspirerande bilder. Mycket fint att titta på och försöka ta efter.
    Trevlig lucia och advent

    Camilla

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Oj vad fint...sådan mor sådan dotter...eller...samma känsla för stil och inredning!!

    Trevlig kväll!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  8. Huua....det du beskriver är en dröm! Ett sådant orangeri skulle jag slåss länge för :)

    Trevlig kväll,

    Anna

    SvaraRadera
  9. Vacker bild, det huset vill jag verkligen se mer av! När julmusiken börjar höras då vet man att snart är det jul!

    Ha en bra start på veckan, Åse.

    SvaraRadera
  10. Så fint bilde, det blir spennende å se hva dere har gjordt der inne:O)

    Ønsker deg en fin dag, takk for koselig hilsen på bloggen.

    K-J

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar bild!! Så fridfull, man bara väntar på att tomten kommer knallande!!
    Hoppas din vecka blir toppen!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  12. vilket uterum!!!! ser ljuvligt ut!!!

    väntar spänt på resten av bilderna!!

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  13. WOW vilken vacker gavel på ladan! Ska bli jättespännande att se mer från orangeriet där!
    Måste vara helt ljuvligt att vistas där!

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  14. Så fantastiskt fint hos dina föräldrar, med stallbyggnad o orangeri!!!! Mari.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!