torsdag 3 december 2009

Glöggfest i växthuset

. Foto/Styling : Minna Mercke Schmidt / Blomsterverkstad
Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion
.
Ingen snö har vi - inte ens frost längre. Något eget växthus finns det inte heller här hos mig, men jag vill gärna inspirera till att slå upp dörrarna för ett glöggparty på gränsen mellan ute och inne. Det kan bli hur mysigt som helst även under den mörka årstiden. Kanske ett tips för helgen?!
.
Foto/Styling : Minna Mercke Schmidt / Blomsterverkstad
Styling: Pernilla Nilsson /
Dona Produktion
,
Här kommer fler tips! Istället för en odlingsklocka i glas kan du göra en rustik variant av hönsnät. Beskrivning hittar du i senaste Allers Trädgård där jobbet Minna och jag gjorde en vinterdag i fjol finns med i sin helhet.
.
Foto/Styling : Minna Mercke Schmidt / Blomsterverkstad
Styling: Pernilla Nilsson /
Dona Produktion

Hyacinter på egna små ben är ännu en kul idé signerad Minna . Minna var en av mina första bekantskaper i bloggvärlden - och nu jobbar vi till och med ihop då och då :)
Tidigare i veckan fick jag träffa en annan duktig blomstertjej som jag också funnit i bloggvärlden. Vilken unik butik, säger jag bara! Världens tur med vädret hade vi också. De gamla fönsterna på hennes uthus var täckta med de vackraste frostrosor jag sett. En perfekt inramning för de lantliga, mysiga arrangemang rara "Tulipa" bullat upp med. Men tyvärr får ni ge er till tåls till nästa jul...

12 kommentarer:

  1. Vilken bra idé med den lilla ställningen till hyacinter. Jag tycker det blir så vingligt med hyacintvaser.

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla!
    Det där reportaget du visar bilder ifrån idag tyckte jag var SUPERfint! Ett sånt där jag kommer att minnas...

    Och tack snälla för igår! Det var såå roligt och jag blev såå nöjd!
    Visst hade jag förväntningar men de överträffades med råge!...och så vädergudarna på vår sida...fönstret på uthuset var obetalbart!

    Tack också för presenten!
    Vald med tanke!
    Jag gillade den jättemycket!

    Trevlig helg!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. När jag såg dessa bilder så smalt jag. Jisses vad fint så snygg styling. Du är så Jäkla duktig!! Tittade in hos Minna och ni passar så bra ihop.

    Lycka till med allt framöver.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder av en duktig stylist som dig.Kan tänka mig att det blev fint hos Mariette också! En så gullig tjej som jag också gärna vill besöka. Det blev säkert ett kanonjobb som vi får längta till.
    Ha det gott
    Marie

    SvaraRadera
  5. Ååå så lekkert:)

    God stemning.


    Klemmer fra Janne hos Nenna

    SvaraRadera
  6. Hejsan i julstugan..., jag har en tävling hos mig som jag tror att du inte vill missa.
    Kika in en sväng vettja!!!

    Kramar til dig....
    Marianne

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder som alltid. Gillar verkligen käsnalan ni förmedlar.
    Skulle inte tacka nej till ett mingel i det där växthuset.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert växthus. Jättefin styling, duktiga ni är:)

    Ha en skön helg! /Josefine- At home

    SvaraRadera
  9. Sååå vackert och mysigt!! Jättehärliga bilder!
    Hoppas du får en mysig 2:a Advent!!
    Kram//ulrica

    SvaraRadera
  10. Glöggfest i växthuset låter ju som en underbar idé. I mitt växthus blir det en glöggfest för två, fler får inte plats ;)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Fina bilder,jag bor uppe i umeå och vi har varken snö eller frost (regn och åter regn)och här borde vi ha både snö och kyla;)men julstämning har jag ändå!
    Ha en trevlig 2:a advent

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!