tisdag 8 december 2009

Mina smycken

.

Nu har smyckena hamnat på bild :) Inte ofta jag plåtar själv till bloggen - men ibland så...

Är så innerligt glad för mina smycken. Tror aldrig jag kommer att tröttna på dem. Känns än mer personligt att ha skapat dem själv. Allt är gjort från grunden i äkta silver. Inga färdiga tags eller så. Nej, varje bricka är sågad, filad och putsad för att sedan stansas. Jag gillar en enkel stil och är svag för både bokstäver och siffror. Så det blev pojkarnas namn och födelseår rakt upp och ner. Ringen som innehöll de flesta momenten för silversmide började vi med. Jag valde att stansa text här också. Det fick efter snabbt övervägande bli Carpe Diem. Enkelt det med men en fin påminnelse att bära med sig. En medvetet vald "hoppig" text gjorde det lättare för en nybörjare :) Hjärtat är hamrat för att få en annan struktur. Där har jag stansat initialerna för mannen och mig.

Jag hann - tack vare god assistans - med att göra ännu mer, men det avslöjas inte förrän på julafton ;) Cathis hade sådant tålamod med oss och kanske, kanske kan vi fortsätta med en kurs nästa år. Blev så inspirerad att göra ett armband med berlocker. Fast då måste jag bli bättre på att löda...

13 kommentarer:

  1. Åh, Pernilla! Vilka vackra smycken du gjort! Det låter som att det har varit hur kul som helst att gå den där smideskursen! :)

    Ha det gott!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Så fint! Det verkar helt klart som du är en riktig talang :) Fina namn på pojkarna! KRAM

    SvaraRadera
  3. God morgon Pernilla!
    Ja du, det kan man inte tro att det var första gången du gjort sådana halsbarlocker, helt underbara!
    Enkelheten tilltalar mig....

    Ha en underbar dag
    Kramar till dig Pernilla...

    SvaraRadera
  4. Såååå fint Pernilla!! Och vilken känsla att gjort dom själv!! Wow!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  5. Så fina och sååå roligt att ha tillverkat dem själv, duktiga du!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, sååååååå vackra smycken!! Ljuvliga!!!! Du är så duktig å ambitiös du, Fröken Dona!!! Imponerande!!

    Stor kram från Inredningsfrun

    SvaraRadera
  7. Hello Pernilla!

    How are you doing? You must be busy before Christmas - as we all.
    I hope my questions and my Mail in English is understandable for you and Olof. Have you already talked to him?

    Wish you a nice evening!
    Bine

    SvaraRadera
  8. hej!

    vilka fiiiina smycken!!
    personliga och vackra...
    gick själv en silverkurs för något år sedan och gillade det verkligen. funderar på att
    gå en gång till...

    ha det gott!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  9. Härligt med personliga smycken, det gillar jag!

    Tyckte också om bilden från glöggfesten i uterummet i inlägget nedanför. :)

    SvaraRadera
  10. Så enkla och vackra!! Det är det allra finaste!
    Vilken kul ide, med familjen som inspiration!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Det var utolig fint, så enkelt og rent design.

    Ønsker deg en fin fin helg:)

    K-J

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!