måndag 7 december 2009

Silver, silver, silver

Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion

Vilken härlig helg jag haft! Har suttit i dagarna två och gjort silversmycken. Det var som en helt ny värld och ännu roligare än jag kunnat tänka mig. Runt min hals hänger nu namntags för vart och ett av våra tre barn också ett hjärta för mannen och mig :) Lovar att försöka fotografera så snart ljuset kommer fram. Såhär i morgontimmen ligger det bara ett grått dis över Skåne och jag har lite bråttom - som vanligt ;)

STORT TACK till dig Cathis som öppnade din silververkstad och ditt hem för oss! Vill ni se mer av Cathis underbara smycken så kika in här

10 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med egnen gjorda smycken.
    Ha en fin dag vännen.
    kram Lina

    SvaraRadera
  2. Jag önskar mig också ett smycke med barnens namn på.
    Måste varit extra kul att ha gjort sitt eget själv :)

    Oj så kul med reportaget med Mariette, hon har en underbar blogg som jag läst länge! Ingen tvekan om att det blir superfint när ni båda fixat till det!

    Ha en fin vecka!
    kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  3. Jag vill också lära mig att göra egna silversmycke, har funderat på gå en silversmideskurs. Ska bli spännande att se ditt halsband. Jag vet, vädret i Skåne är ingen höjdare idag...så disigt att jag inte ens ser ut!

    /Josefine- At home

    SvaraRadera
  4. Jäsiken så kul! DET är någonting som står på min önskelista över prova-på-saker!

    Önskar en fin dag. Spring långsamt... ;)

    Anna

    SvaraRadera
  5. Vad kul! Har själv ett par set med stansár här hemma men har inte kommit igång ännu... Men det kanske är tid att börja nu om man vill ha och ge bort i julklapp...

    SvaraRadera
  6. Gu va kul att göra sina egna smycken, har funderat på det själv men inte kommit till skott. Ta det lungt i stressen...

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  7. åh, vad kul att göra smyckena själv!

    SvaraRadera
  8. Hej
    Roligt att göra smycken.
    så spännande att få se resultatet sen.
    ha en fortsatt trevlig kväll och vecka.
    kram
    Catthie

    SvaraRadera
  9. Låter underbart och avstressande!
    Att småpyssla så får en att totalt glömma världen där utanför och det kan man behöva nu i julastressen.
    Längtar tills vi får se resultatet på ditt halsband...

    Ha en underbar dag
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  10. Så roligt att prova på nya saker!! Kul att se resultatet sedan! Stod på julmarknad i helgen, härligt att få lite stämning i plusgraderna!!
    Hoppas du får en kreativ toppenvecka!!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!