onsdag 27 januari 2010

Färgprakt

Foto: Pernilla Nilsson / Dona Blogg
.
Så har då några mormorsrutor letat sig in i vårt kök. Och det utan att jag plockat fram virknål och restgarner :) Jag har väl tidigare berättat att det finns en del i mina gömmor.... Fann ett vackert kuddfodral som nu lyser upp kökssoffan. Känns så härligt med lite färgprakt och ett äkta handarbete där inte en endaste ruta är den andra lik.

Mina inspirerande möten snöade inne ett efter ett :( Trodde jag skulle kunna ta tåget, men till och med det var inställt. Bara till att boka om och i stället hugga tag i högen med texter som ska skrivas...

♥ Carpe diem ♥

4 kommentarer:

  1. Nämen.., har ni sådant oväder där nere?
    Här uppe i Dalsland är det 2 plusgrader och det droppar ifrån alla istapparna men snön vräker ner.., man kan säga att vädergudarna är rejält kluvna här uppe:):)

    Underbara färger i mormorsrutorna.., snyggt med den svarta basfärgen!
    Hoppas det löser sig med alla inställda möten och så, du får väl passa på att mysa lite inne nu i ovädret Pernilla:)

    Ha en skön onsdag
    Kramar till dig..
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Dina gömmor skulle jag gärna ha tillgång till :) De verkar djupa...

    Hoppas allt är bra med dig.

    Anna

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket det stormar nu... Vi har haft tre elavbrott på några timmar.

    När jag ser filten kommer jag ihåg att syrran har gjort en sån när hon var i tonåren. Den har gömts ute i sommarparadiset men kanske jag ska be att få låna den...

    SvaraRadera
  4. Så fin filt! Det var nog bäst att du blev hemma, för vädret verkar bli riktigt oväder.
    Och, då kanske du har det roliga kvar...= )!

    Kram l-l

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!