söndag 10 januari 2010

Min grislampa


Foto: Pernilla Nilsson / Dona Produktion

Har ju glömt visa er min grislampa. Hur den såg ut från början ser ni här intill. Just det, en lysande orange lampa direkt från lillebrors gamla grisstall. Jag valde att spraymåla i grått och plocka bort gallret. Blev snyggt vid vår matplats, men kanhända får en orange lampa med galler och allt ta plats längre framåt våren och sommaren. Lillebror har fler i sina gömmor och en färgklick är ju aldrig fel.

De andra projekt jag hade för hösten/vintern är inte alla genomförda... Målade en del ramar, men inte har det blivit någon tavelvägg ovanför kökssoffan. Det ni skymtar bakom lampan är vad som finns.
Men trappan målade jag klart, liksom hallen :) Sedan återstod två spegeldörrar. En blev grundmålad och på den andra lyser spackel mig i ögonen. Varför blir det så? Det måste bli prioritet ett även om jag är mest sugen på att måla om i badrummet. Lova att ni påminner mig om jag börjar i fel ände...

12 kommentarer:

  1. Ibland verkar det som att man liksom är klar i huvudet med projekten, så dom aldrig blir klara IRL...:-)Ska försöka hålla dig på rätt spår..;-) Lampan är i alla fall jättefin!

    SvaraRadera
  2. Ååå den ble kjempefin, utrolig hva litt maling kan gjøre.

    ønsker deg en fin søndag.

    K-Janne

    SvaraRadera
  3. Superfin! Häftigt med en riktig grislampa!

    kram Mia

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Jag gillar ursprungs-looken , slitet och lite buckligt orange - inte dumt alls.

    SvaraRadera
  5. Vad fin den blev! Men jag gillade också den ursprungliga looken... Fast allt som är med recycling och återvinning är bra. Jag hoppas att det blir en stark trend år 2010!
    Kram Elin.

    SvaraRadera
  6. Häärlig lampa!!

    Ja du, de där projekten de tar aldrig slut... Ofta är det ju också roligare att påbörja än att avsluta...

    Men det är tur att man har ambitioner att ändra, förnya och göra allt lite snyggare!

    Önskar dig en fin ny vecka!

    (Ska nog hålla lite koll på dig så du gör färdigt!*ler*)
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  7. Oj vad det känns igen... oavslutade projekt! Kul att dra igång - men värdelös på att slutföra. Men sen känns det så gött när man är färdig, så varför är man inte bättre på det då? Kanske nån dag...

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  8. Ha-ha...ja kära du, om jag då bara hade EN fel ände. Jag har flera som jag ideligen börjar i...jag kan med andra ord dessvärre inte vägleda dig ;)

    Lycka till!

    Anna

    PS - urhäftiga grislampor!

    SvaraRadera
  9. Ja, tänk att det ofta blir så att man inte slutför sina projekt. Förr när jag stickade mycket, lessnade jag i slutet på plagget jag höll på med, och ville börja på ett nytt istället, så det brukade ligga många halvfärdiga tröjor i min stickkorg...

    Köpte min första grislampa för sisådär, 13 år sedan. Gillar dom fortfarande!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken lycka att ha förmågan att kunna se vidare än det man först ser. Lampan är helt underbar!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  11. Så snygg den blev!

    Ha en bra dag.
    Hälsningar Louise
    http://loppisskattkammaren.blogspot.com

    SvaraRadera
  12. Så fin lampan är!!!

    Jag tittar runt efter en grislampa. Det grämer mig att jag ägde en grön som jag lämnade in hos vår loppiskille i sta´n när vi flyttade från landet :/ Hm, då trodde jag väl aldrig att jag skulle kunna tänka mig att sätta upp en sån inomhus ;) Jag får söka vidare...

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!