lördag 23 januari 2010

Odlingslådor & längtan


Bilder från Hasselfors Garden

Minns ni odlingslådorna jag visade för en tid sedan. Hade ju missat Hasselfors Gardens snygga nyhet. Odlingsbänken är nominerad till årets trädgårdsprodukt 2010. Ett något dyrare alternativ än de pallkragar vi sett en tid, men också mer gedigna. Pris ca 600 kr/ st. Tror jag får fundera ett varv till...

Jo, jag vet det är lång tid till det går att sätta spaden i jorden. Och jag övar mig allt jag kan på att gilla här & nu - att njuta av det vintervita vackra som finns utanför dörren. Men ärligt talat går det inte så bra. Jag längtar vansinnigt mycket efter våren.
♥ Kram ♥

14 kommentarer:

  1. Ja de där odlingslådorna ser både snygga och gedigna ut, vilket inte är en så dålig kombination. Men då var det ju det där med priset.. Jag längtar också till våren. Här där jag bor kommer våren ganska så sent men sedan smäller det bara till och vips så är det sommar och man har inte hunnit med allt som man borde ha gjort ute i trädgården.

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  2. ohh jag håller med dig, jag vill med ha vår nu!! jag bläddrar i trädgårdsnummer o drömmer mig bort..:)

    så fina lådor..hm..men mina pallkragar får nog hänga med något år till!!

    kramar elin

    SvaraRadera
  3. det ser så fint ut med odlingslådor, organiserat och genomtänkt...här hade de förmodligen invarderats av diverse ogräs o annat då mitt trädgårdskunnande inte ligger på topp ;) men, men man ska aldrig säga aldrig...

    ha en härlig lördag!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  4. Hej kära fröken Dona!!!

    Du har fått en lite award av mig, för att du har så härlig blogg!! Kika in hos mig så kan du läsa mer :)!!!

    Trevlig helg!!!

    Kram kram Inredningsfrun

    SvaraRadera
  5. Åå vad jag längtar efter trädgård nu.. Här får man alltid så mycket inspiration! Kram Kerstin

    SvaraRadera
  6. Visst kan man längta efter våren, även om det känns långt dit när man tittar ut...
    Fina bilder du lånat;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Drömma om trädgård nu är ju underbart...!!
    De odlingsbänkarna var ju väldigt fina!
    Dream on!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Håller med dig. De är betydligt snyggare än pallkragarna.
    Ser dessutom mer rustika ut och har säkert mer livslängd.
    Är så sugen på att gå ut och fixa i trädgården nu.
    Men än ligger snön i drivor.
    Ska du åka på Trädgårdsmässan?
    Kram Lina

    SvaraRadera
  9. Dessa odlingsbänkar var också snygga, liksom de du visade tidigare. Om bara innehållet följde med och behöll samma skick... Suck, är inte den med grönast fingrar precis! Jag skulle också tänka igenom noga om jag var du, inget lätt val. Kram Maria

    SvaraRadera
  10. hej
    jag längtar också till den härlig våren kommer vintern är ju så lång.
    till julklapp fick vi ett äppelträd "presentkort" längtar att välja ut vårt träd och sätta spaden i marken :o)

    ha en härlig söndag
    kram/Catthie

    SvaraRadera
  11. Kikar in för första gången och ville bara lämnat ett avtryck och säga vilken ljuvlig blogg!!
    Önskar dig en mysig söndag kväll!!
    Mvh Cecilia

    SvaraRadera
  12. ååååååå, det ser jag framemot!!


    kram!!

    SvaraRadera
  13. De är verkligen snygga! Och visst verkar det långt tills dess men tiden går fortare än man tror. Snart är vi där! Jag längtar redan...
    Ha det bäst!
    Liv

    SvaraRadera
  14. Hej! Vad kul att hitta ditt blogginlägg, jag jobbar med marknadsföring på Hasselfors Garden. Tipsar din blogg på twitter. Ha en fin dag/Jenny

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!