måndag 11 januari 2010

Välkommen vardag

Foto: Ulrika G Ottvall
Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

En helt vanlig måndag, en helt vanlig vecka. Känns bara bra - om ni frågar mig. Tur att man gillar sin vardag.

Här blir det julfotograferingar hela veckan lång. Så medan ni andra frossar i tulpaner och vårlökar har jag köpt upp butikernas alla blommande amaryllisar och hyacinter :)

Tips: Använd konservburkar som små vaser. De skira blommorna bryter fint mot burkens råa yta. Placera ett litet glas inuti burken så slipper du rostfläckar och läckage.

8 kommentarer:

  1. Godmorgon.

    Även jag tycker att vardagen är välkommen...efter en lång föräldraledighet. Faktiskt så. Lite överraskad är jag allt... :)

    Önskar en fin dag.


    Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé att använda konservburkar som vaser, när jag var yngre använde jag dem som pennställ! Det hade nog funkat nu också:)

    Ha en bra start på veckan och med julfotograferingarna:)

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att jag behöver inspiration.., idétorka men det kliar i fingrarna som attans!!!
    Måndag, ny vecka och nya tag....
    Hoppas din helg har varit lugn och skön.
    Önskar dig en härlig start på veckan...
    Skickar med en massa värmande kramar
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte faktiskt på det här om dagen, att det är ju nu man borde fota julbilder, då solen har kommit tillbaka!

    Lycka till med uppdraget!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt med vardag också!! Vilket underbart jobb du verkar ha!! Hoppas din vecka blir toppen!!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig vardag!!!
    Din grislampa blev ju såå fin! Så roligt med sådana förändringar!!
    Vilken tur att jag har lite konservburkar på lager... kanske inte ska sätta papper på allihop.. så fint!!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. låter som härliga dagar..:)

    jag har satt ut ett helt gäng med konservburkar o hoppas på att de ska rosta lite grann..

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig kontrast med blommorna och konservburkarna! Tack för tipset! /Stina.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!