fredag 26 februari 2010

Duka fint

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion
.
Snart är det kalas här! Men jag tänkte att jag hinner dela med mig av ett dukningstips eller två. Jag gillar när det är udda och använder gärna såväl gamla loppisfyndade tallrikar som mixade tygservetter sydda av blandade bomullstyger som blivit över från större projekt.
Till servettringar har jag snurrat tunna kvistar av hängbjörk. Om man vill kan man som på bilden lägga till några kvistar äppel- eller körsbärsblom, men det måste jag erkänna saknas på kvällens dukade bord.
.
Ha en fin fredag! Jag är så lycklig att det börjat töa här i Skåne :))
(Tips! Kolla veckans nummer av Allas om du vill lära mer om att driva kvistar i blom.)

8 kommentarer:

  1. Så fin dukning Pernilla!!
    Trevlig Kväll;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Åååh så vårigt... Jag är en vinterälskare men nu tar nog hjärtat ett extra skutt av de där fräscha färgerna!!!

    Ha en fin helg!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  3. ljuvlig dukning!! J töar gör det..o lycklig är jag..tihi...

    Hoppas att du får en underbar helg!!
    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  4. Här i Stockholmsområdet töar det också så det skvalar....Men för mig får det gärna skvala på!
    Heja våren! Kom igen, du har chans på medalj..!

    Näää...nu har det nog blivit lite för mycket OS :)
    Sussi

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag är att hitta hit! En jätte trevlig blogg du har. Nu ska jag kika lite här hos dig!

    SvaraRadera
  6. Det där tipset om tygservetter ska jag komma ihåg! Smart och fint!! Färgerna är ljuvliga!!!
    Hoppas fotografen snart är bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Takk for tipset:) Elsker pynte og dekke til fest. Det er alltid morsomt med et tema.

    Fiiin søndag til deg;)

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!