torsdag 4 februari 2010

Mitt arbetsrum


Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion

I dag blir det en dag vid symaskinen. Har lyckan att ha ett stort ateljé liknande arbetsrum alldeles för mig själv. Här kan mina tyger, tidningar, rekvisita och pågående målarprojekt få bre ut sig precis hur de vill. När jag blir trött på kaoset är det bara till att dra igen dörren, trippa ner för trappan och gå ett tiotal meter över gårdsplanen så är jag hemma.
Väggarna i arbetsrummet är täckta med vitmålad råspont och på golvet ligger ett vitlutat trägolv. Bilden ovan är stylad för ett jobb, men skulle kunna vara min vardag. Skåpet till höger i bild är ett gammalt skåp från en skola. Jag har vitmålat och fyllt upp med alla mina tyger.

Foto: Olof Abrahamsson
Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion

Trådrullarna förvarar jag i gamla syltburkar av glas. Knapparna har tagit plats i en liten kryddburk och på krokarna hänger sax och måttband lättillgängligt. Gillar färgglädjen som sprids. Ja, över huvudtaget tycker jag om när kreativa prylar får lov att synas och ta plats i rummet. Allt inspirerar :)

♥ Önskar er alla en fin dag ♥ Solen skiner här just nu ♥

27 kommentarer:

  1. Vilka härliga, färgglada bilder!

    Nu när vår äldsta pojke har flyttat hemifrån, ska hans rum, förhoppningsvis, bli ett slags hobby/pysselrum, är det tänkt.

    Dina bilder gav verkligen inspiration!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi är nog många som drömmer om ett sånt rum...
    Ser så härligt kreativt och skapande ut!

    Man skulle liksom bara vilja gå loss där...*ler*..

    Trevlig torsdag!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint! Vilken inspirerande arbetsmiljö!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Lyckliga du som har en sån härlig ateljè!!
    Jättefina bilder och vilket drömjobb du har;o)
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vännen..., där inne skulle jag kunna sitta LÄÄÄÄNGE!!!!
    Vilken lyx va.., ett alldeles egen "stöka ner hur man vill" rum.., jag är avis på dig Pernilla:)))
    Här hemma får man be om lov på en liten hörna av köksbordet när projekt är på gång och familjemedlemmarna får inta middagen i vardagsrummet.., stackarna!!!

    Härligt med utrymme....

    Hoppas fortsättningen på denna dagen blir bra för dig Pernilla.
    Kramar till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  6. oj oj oj vilket rum Pernilla..Låter som en dröm!!!

    Hoppas att du får en härlig helg!! här ska helgen tillbringas på Formland!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  7. Vilket kreativt rum du har! Jag drömmer ännu om att erövra en egen del av huset... ;)

    Önskar en fin dag.

    Anna

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt arbetsrum! Jag drömmer om att ta upp ett större fönster i min källarskrubb och måla väggarna vita, saknar ljuset man ser i dina bilder.

    SvaraRadera
  9. Kreativa kvadratmetrar ser jag!! Härligt inspirerande, fyllt med livsglädje och skaparlusta!!!

    SvaraRadera
  10. vilket härligt arbetsrum!!! Kul att ha allt framme, som du säger, man får verkligen inspiration mot för om det som här står innanför skåpdörrar.

    Såååå fiiiin bild!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  11. Fiiin arbeidsplass, kunne gjerne latt alt av kreativitet skje der ja,

    Ha en fin helg, klem

    SvaraRadera
  12. Vilket rum!! Avundsvärt!
    Tack för titten och idéerna för jag håller som bäst och fixar till min egen vrå där jag pysslar och syr. Det går långsamt, men jag har bilden klar av hur det ska bli ;)

    SvaraRadera
  13. Där skulle jag vilja sitta länge, länge. Kanske skickar mail till dig någon dag..har några frågor.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Färgglatt och vackert tillsammans med det vita, man blir riktigt glad, och inspirerad av att se på bilderna :-)))

    SvaraRadera
  15. for et vakkert rom!! deilig med farger...
    god helg
    klem Kristina

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt arbetsrum!! Där kan kreativitetn flöda!! Hoppas du får en underbar helg!! Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  17. ååååååååååååå vilket lyxrum!!
    underbara färger, så fina golv och väggar...

    *avis* ;)

    jodå nu ska de upp de orangea skönheterna!
    fnular på ett litet annat färgglatt projekt, vi får se om jag hinner med det också i helgen..... :)

    ha det fint!!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  18. åh herregud vilken lyx!! i nästa boende ska jag också ha ett eget plejs!

    SvaraRadera
  19. Vilket fint arbetsrum du har. jättesmart idé med trådrullarna i glasburkar, det ska jag testa!//Maria

    SvaraRadera
  20. Halloo Dona;)
    Jeg kikket inne hos helt enkelt der så jeg noen flotte lanmper. Du refererte tilbake til deg;) Hvor mye selger du de for??

    Klem fra Janne

    SvaraRadera
  21. Lyckost dig Pernilla! Vilken skön hörna.. måste piffa upp min efter detta!
    Stor kram Tina

    SvaraRadera
  22. Underbara bilder, härligt med eget rum sådär!

    kram Mia

    SvaraRadera
  23. Vilka härliga bilder & vilken fin blogg! Hit kikar jag gärna in igen! KUL!

    Jes

    SvaraRadera
  24. Vilken dröm att ha ett eget rum att skapa fritt! Men ändå ha nära hem, super:)

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  25. Vilket drömläge!!!!
    Fnissar lite eftersom jag precis rivit ut hela mitt hobbyrum för att måla och tapetsera. Har också haft allt framme men det är så litet så det har hela tiden varit svårt att få plats bland alla prylarna..(!) Blev såå inspirerad av dina Allasbilder (duktiga du!!) att jag nu tänker mig vitt vitt vitt och en blommig tapet i de fågeltapetfärgerna plus inslag av lite pasteller men ändå mer undanplockat... ja du hör... TACK FÖR DIN INSPIRATION Pernilla!! När lusten till skapande finns så är livet så lätt att leva!
    KRAM

    SvaraRadera
  26. Wow vilken supermysig blogg du har! Kramar Susanne

    SvaraRadera
  27. Vilken mysig och fin liten syhörna!! En sådan vill jag också ha!!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!