onsdag 17 februari 2010

Vår på vårt vis

Foto: Minna Mercke Schmidt Blomsterverkstad
Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Längtan efter våren är lika stark varje år. Fotograf Minna Mercke Schmidts och min tolkning av denna längtan finns ute i nya numret av Allers Trädgård. Var tvungen att kolla almanackan och såg att bilderna togs i mitten av mars i fjol. Så kanske, kanske är det bara en månad kvar innan spaden kan sättas i jorden. En tanke som åtminstone ger mig hopp. Men först vankas mer snö över oss här i Skåne...

20 kommentarer:

  1. Oj vilken härlig bild!!Känns lite långt bort innan vi har barmark här i norrland (umeå)men
    efter snö kommer tö ;))

    SvaraRadera
  2. Längtar och hoppas i massor...

    SvaraRadera
  3. vilka vackra färger!! ja, visst vill vi ha vår NU!! fast först vill jag åka lite skidor i fjällen :)

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  4. Japp... mer snö var det! Attans... börjar längta efter vår jag också nu. Härlig bild du visar!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Men så mysig bild! Man längtar verkligen efter våren nu...vill INTE ha mer snö....suck!
    Hoppas du hittar något litet "hörn" till ditt ♥
    Mitt har jag just nu hängt på gångjärnet i en dörröppning där vi inte har nå´n dörr.
    Må så gott och kram. // Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Oj oj, en bild som får det att knipa till lite i magen...

    SvaraRadera
  7. Ett sånt fantastiskt virrvarr med färger, sorter och den rostiga cykeln! 1 månad? ja väl vad det kommer ta att få bort allt detta som flyger runt överralt... Slasket är värst... Ta hand om dig! Åse

    SvaraRadera
  8. Så underbar bild Pernilla!!!

    O våren den är efterlängtad vill jag lova..:)

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  9. Herlig bilder, jaaa vi lengter etter våren;)

    Super dag til deg, Klem

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar bild! Jag skulle vilja hitta mig en sån rostig cykel att ha i trädgården, så charmigt, tycker jag.

    Nu måste jag köpa tidningen och få ännu mera inspiration!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. wauwwww what a beautiful photo, I like the colours. It look likes Spring...

    Have a nice and sunny day
    Hugs
    Patricia

    SvaraRadera
  12. Blomarrangemang har jag alltid lite svårt att få till... resultatet blir sällan som den bild jag har i huvudet...=O Så, nu spar jag denna bilden och kommer att härma den rakt av när våren kommer... (ja jag verkar ju hinna samla fler bilder innan det är dags...)
    Kram

    SvaraRadera
  13. SÅ fin bild! Tack för att du berättade att din väg dit du är nu inte varit spikrak, det är lätt att tro det = )! Vilka fina små hjärtan i betong, en underbar idé, åh, nu vill jag gjuta både det ena och det andra = )!

    Ha en skööön helg!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  14. Minna & Pernilla, vilket par ni är, underbar bild, mars, det finns hopp.... Mari.

    SvaraRadera
  15. Åhhh, vilken underbar bild, härlig känsla!! Tittar in för att önska dig en mysig helg! Här vräker snön ner, ser ut som värsta fjällanskapet!!! Härligt att titta in till dig och våren då!!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  16. Underbar bild Pernilla!!
    Önskar trevlig Helg!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Ljuvligt ljuvligt!!
    ... jag har väl nämnt några gånger att jag avundas ditt jobb... :)

    kram-kram!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  18. Hej Vännen!!
    Du har en award att hämta hos mig om du har lust!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Vår vår vår vår!!! Nydelig bilde , jeg lengter:)

    Ha en god vinterdag mens vi venter! :)

    mvh

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!