måndag 1 mars 2010

Glad i gummistövlar

Foto: Ulrika G Ottvall
Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Hej måndag! Hej mars! Och välkommen vår! Ja, nog känns det härligt när snön så sakta smälter bort och vattenpölarna tar över. Inser att jag verkligen inte är någon vintermänniska... Har plockat fram gummistövlarna och trampar glatt i varenda vattenpöl som kommer i min väg :)
.
Bilden ovan är en favorit från ett gammalt jobb Ulrika och jag gjorde för vår lokala dagstidning. Vi samlade ihop en rad färgglada stövlar som fotograferades i vackra växthuset på Hovdala slott. Härliga minnen!
Mina nya favoriter som jag numera stövlar runt i är något mer diskreta (helsvarta med knyt hela vägen). Men visst blir man glad av den här Pippi Långstrump varianten?!
.
♥ Kram till er ♥

14 kommentarer:

  1. Jaa nää nu får det vara vååår. Men utanför vräker snön ner :-(. Vilka söta gummistövlar! Kram, Anette

    SvaraRadera
  2. Blir verkligen glad... och så sugen på ett par randiga strumpor...:)
    Ha en fin vecka!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. jo, idag behövs det allt gummistövlar...
    det regnar och slaskar....jag som hade hoppats på lite sol och vårkänslor....
    men jag kan ju alltid fundera på ett par nya gummistövlar, det lär behövas.. :)

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  4. Men vilken underbar bild! En riktig mental kick :)

    Önskar en fin dag. Utan snö och med mycket soooool!

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  5. Ja idag är det ju vååår i almanackan även om det är snöstorm ute. Men våren märks ju trots snöstorm. Det blir ljusare, fåglarna kvittrar och det är inte liiika kallt ute längre :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Jag trampar oxå omkring i mina gummistövlar, känns vårigt!! Även om det snöar på tvären just nu......

    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej Pernilla!

    Gårdagens promenad gicks i gummistövlar, som tur var!

    Just på gummistövlar så kan man vara riktigt färgglad lätt som en plätt och det känns bara kul, det drar blickarna till sig också!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  8. Helt underbar bild, så vårig!

    kram Mia

    SvaraRadera
  9. Jag fick ett par härliga gummistövlar i somras och det är bara så kul- att man kan bli så glad av ett par stövlar! :D

    SvaraRadera
  10. oo pernilla..underbar bild!! Även här har gummistövlarna åkt fram o jag bara älskar det!!

    Hoppas att du fått en skön start på veckan!!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  11. Man blir alltid glad av din styling Pernilla.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Va kul det ser ut att använda gummistövlar när man ser denna bild!
    Du har något att hämta hos mig! Åse

    SvaraRadera
  13. Christian Thomasson29 mars 2011 13:35

    Trevligt! Det livar upp och det behövs efter en sånhär vinter. Som man skulle jag också vilja ha ett par färgglada gummistövlar!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!